În trimestrul al treilea al anului 2025, România a înregistrat o creștere semnificativă a înmatriculărilor auto noi, atât pentru vehiculele destinate transportului pasagerilor, cât și pentru cele destinate transportului mărfurilor. Conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), numărul total de vehicule noi pentru transportul pasagerilor a urcat la 153.084 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 19,7% față de perioada similară din 2024, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Ilie Bolojan: Vom susţine în continuare eforturile autorităţilor de la Chişinău
Analiza pe categorii arată că autoturismele au deținut 30,8% din totalul înmatriculărilor, o pondere mai mare cu 4 puncte procentuale comparativ cu trimestrul III 2024. Creșterile au fost semnificative și pentru alte categorii de vehicule: autobuze și microbuze au urcat cu 36,4%, iar mopedele și motocicletele au înregistrat un avans de 22,6%. În termeni comparativi cu trimestrul II 2025, înmatriculările de vehicule pentru pasageri au crescut cu 9,3%, indicând o evoluție pozitivă, dar mai moderată pe termen scurt.
În funcție de normele de poluare europene, 65,4% din vehiculele noi înmatriculate în circulație respectau standardele Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, în timp ce 9,8% erau vehicule Non-Euro. Pentru autoturisme, cea mai mare parte a fost conformă Euro 4 (32,5%), autobuzele și microbuzele au fost majoritar Euro 6 (22,3%), iar mopedele și motocicletele au fost predominant Non-Euro (22,2%).
Și în sectorul vehiculelor pentru transportul mărfurilor s-a înregistrat o creștere importantă de 15,5% față de trimestrul III 2024, până la 31.048 unități. În particular, remorcile și semiremorcile au crescut cu 20,1%, autotractoarele cu 14,5%, iar autocamioanele, inclusiv vehiculele pentru scopuri speciale, cu 12%. Comparativ cu trimestrul II 2025, autotractoarele au înregistrat un plus de 25,3%, remorcile și semiremorcile 20,6%, iar autocamioanele doar 7,1%, reflectând o evoluție mixtă pe termen scurt.
În ceea ce privește normele de poluare, la categoria autocamioanelor, cele mai multe vehicule erau conforme cu norma Euro 3 (26,6%), pentru autotractoare predominau Euro 6 (46,7%), iar în categoria vehiculelor pentru scopuri speciale, cea mai mare pondere era deținută de vehiculele Non-Euro (21,6%).
Te-ar mai putea interesa și: Singurele situații în care ai voie să oprești pe banda de urgență de pe autostradă. Cum poți evita amenzi de până la 4.000 de lei și suspendarea permisului pe 90 de zile