Recent, grupul a ajuns la 100 de locații în România, iar expansiunea continuă rapid, cu un magazin deschis la fiecare trei zile. Astfel, brandul Froo este prezent acum în orașele mari precum București, Pitești și Constanța, atât în zonele centrale, cât și în cartierele rezidențiale.
Un alt pas major în expansiunea grupului pe piața românească a fost implicarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care a investit recent 140 de milioane PLN (aproximativ 32,9 milioane de euro) într-o emisiune de obligațiuni legate de sustenabilitate lansată de Żabka. Această sumă va fi utilizată pentru acoperirea costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital atât în Polonia, cât și în România. BERD a sprijinit grupul polonez încă din 2017, contribuind atât ca acționar, cât și prin finanțări prin datorii. De asemenea, BERD este un investitor de top în Polonia, având în portofoliu aproape 16 miliarde de euro investiți în 560 de proiecte.
Expansiunea rapidă a grupului a fost posibilă datorită abordării strategice, iar Żabka mizează pe un potențial mare de dezvoltare atât pe piața din Polonia, cât și pe cea din România. Grupul estimează că în Polonia există un potențial de aproximativ 19.500 de magazine, iar în România, circa 4.000 de locații ar putea fi deschise. În 2024, unul dintre obiectivele sale majore a fost intrarea pe piața românească prin achiziția DRIM Daniel Distribuție.
Froo, brandul sub care operează magazinele din România, a fost dezvoltat conform modelului polonez al grupului, iar în colaborare cu Exorigo-Upos, un partener de încredere pe piața din Polonia, se preconizează deschiderea a numeroase noi locații în perioada următoare. Până în mai 2024 au fost deja deschise peste 50 de unități, iar grupul intenționează să deschidă încă multe altele, conform planurilor de expansiune.
În Polonia, Żabka deține o rețea vastă de peste 11.000 de magazine sub brandul său și mai multe formate, cum ar fi magazinele autonome Nano, care au fost introduse recent și care se află deja în peste 50 de locații. Grupul plănuiește să aducă și acest tip de concept pe piața românească, în paralel cu dezvoltarea rețelei Froo. Magazinele Nano sunt de obicei amplasate în locații strategice, cum ar fi clădiri de birouri sau centre comerciale.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2024/11/froo-1024x683.jpg)
Vezi și ANAF începe controalele la sânge. PFA-urile și SRL-urile cu cheltuieli „pe firmă”, fără scăpare
Grupul Żabka se bazează pe o experiență de peste 26 de ani în Polonia, iar pe termen mediu, planul este să deschidă mai mult de 1.000 de unități pe an în ambele țări. De asemenea, în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, compania continuă să extindă rețeaua Froo din România. Acest parteneriat are la bază achiziția de către Żabka a pachetului majoritar de acțiuni în DRIM Daniel Distribuție, un jucător important pe piața FMCG din România, cu o rețea extinsă de distribuție și aproximativ 12.000 de magazine alimentate.
În ceea ce privește evoluția pieței FMCG în România, aceasta a înregistrat o creștere de 17,3% în trimestrul al doilea al anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. România se află pe locul al cincilea în estul Europei în termeni de creștere valorică a vânzărilor de bunuri de larg consum, fiind devansată doar de țări precum Ungaria, Kazahstan, Serbia și Bulgaria, scrie Profit.ro.