Meta a refuzat să comenteze oficial, însă a confirmat pentru TechCrunch că informațiile publicate de Axios sunt corecte.
Meta a avut o vară intensă pe zona de recrutare, în timp ce se întrecea cu OpenAI, Anthropic, Google în construirea celor mai performante sisteme de inteligență artificială,
Compania a atras peste 50 de cercetători de la competitori, oferindu-le pachete salariale de mai multe milioane de dolari, deși CEO-ul OpenAI, Sam Altman, a afirmat că „niciunul dintre cei mai buni oameni ai OpenAI” nu a acceptat ofertele.
„Prin reducerea dimensiunii echipei, va fi nevoie de mai puține discuții pentru a lua o decizie, iar fiecare persoană va avea o contribuție mai mare și un impact mai vizibil”, a scris Wang în mesajul adresat angajaților.
Această abordare este în linie cu așa-numitul „an al eficienței” al Meta – o formulare mai blândă pentru valurile de concedieri operate anterior. La acea vreme, CEO-ul Mark Zuckerberg le spunea angajaților că „mai suplu înseamnă mai eficient”.
De această dată, Meta nu pare să reducă semnificativ numărul total al angajaților, ci mai degrabă să-și reorganizeze structura. Compania susține că majoritatea celor afectați de disponibilizările actuale vor putea găsi alte poziții în cadrul Meta.
Meta va publica rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea după închiderea piețelor din SUA, miercuri, 29 octombrie 2025. Conferința pentru anunțarea rezultatelor va avea loc la ora 4:30 dimineața, ora din Singapore.
Compania-mamă a Facebook a depășit așteptările analiștilor în trimestrul al doilea, raportând venituri și profit peste estimări. Marjele operaționale au rămas sănătoase, în ciuda investițiilor continue în inteligența artificială (AI).
Divizia Reality Labs a înregistrat o pierdere de 4,5 miliarde de dolari, mai mică decât se anticipa. Conducerea a evidențiat progresele în monetizarea tehnologiei AI și a anunțat planuri de investiții în recrutarea de talente și dezvoltarea infrastructurii.
Estimările pentru trimestrul al treilea din 2025 au fost, de asemenea, peste prognozele analiștilor, sporind optimismul investitorilor.
În trimestrul al doilea 2025, Meta a raportat venituri de 47,5 miliarde de dolari, cu 6,1% peste estimările analiștilor, și un profit net de 18,3 miliarde, cu 22,1% mai mare decât previziunile. Marja operațională a fost de 43%, în creștere cu 4,8 puncte procentuale față de așteptări.
Pentru trimestrul al treilea, analiștii estimează venituri de aproximativ 49,4 miliarde de dolari, ceea ce ar reprezenta o creștere anuală de 21,6%, în linie cu performanțele anterioare.
Profitul net este așteptat să ajungă la 17 miliarde de dolari, o creștere de 8,5% față de anul precedent, în contextul unor costuri crescute, în special în cercetare, dezvoltare și cheltuieli administrative.
Marja operațională estimată este de 38,7%, în scădere față de 42,7% în trimestrul al treilea din 2024.
Investitorii vor urmări cu atenție dacă aceste investiții vor genera creștere sustenabilă a veniturilor și profitabilitate pe termen lung, scriu editorii de la IG.
Deși publicitatea continuă să domine obținerea veniturilor, contribuind cu 98% din veniturile totale, Meta caută modalități de a-și diversifica sursele de venit.
În cadrul publicității, compania a introdus reclame în feed pe Threads și în fila de actualizări din WhatsApp.
Utilizatorii pot vedea acum reclame în secțiunea de status sau în canalele conturilor de afaceri WhatsApp, o funcție care ar putea fi extinsă și la alte funcții de mesagerie din aplicațiile Meta, dacă se dovedește a fi de succes.
Alte venituri provenite din Family of Apps (include Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp și alte servicii) au crescut cu 50% în trimestrul al doilea, impulsionate de creșterea veniturilor din mesageria plătită WhatsApp. De asemenea, abonamentele Meta Verified au contribuit.
În timp ce Reality Labs continuă să înregistreze pierderi din cauza costurilor ridicate de dezvoltare tehnologică, ochelarii Meta au avut o tracțiune comercială puternică. Vânzările ochelarilor Ray-Ban Meta s-au triplat mai mult decât dublu comparativ cu anul precedent în prima jumătate a anului 2025, determinând Meta să crească producția.
La evenimentul Meta Connect din septembrie, compania a anunțat o serie de îmbunătățiri pentru produsele sale de realitate augmentată (AR), inteligență artificială (AI) și ochelari inteligenți. Acestea includ noi ochelari Ray-Ban cu ecran color complet și o brățară inteligentă de asociere care controlează ochelarii inteligenți.