Achiziția extinde portofoliul Prada, care include și brandul Miu Miu, consolidând poziția grupului în competiția cu rivali precum conglomeratul francez LVMH, deținătorul Dior, Fendi și Louis Vuitton.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/12/prada-the-mall-1024x703.jpg)
Donatella Versace, designerul emblematic al casei, și-a părăsit funcția de director creativ în martie, după 27 de ani la conducerea brandului cunoscut pentru stilurile sale glamour și pentru logo-ul iconic cu capul Medusa.
Donatella Versace a preluat conducerea companiei în 1997, după asasinarea fratelui său, Gianni. A fost înlocuită de Dario Vitale, fost director de design la Miu Miu, brandul de lux al Prada dedicat tineretului.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/12/Versace-magazin.jpg)
În perioada deținerii de către Capri Holdings, Versace a trecut de la designurile sale ornamentate, recunoscute, la un stil mai minimalist, în timp ce prețurile au crescut.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/12/Prada-magazin.jpg)
Veniturile obținute din vânzare vor fi folosite pentru reducerea datoriei Capri Holdings, fostul proprietar al Versace, a transmis compania.
Capri Holdings, un grup global de lux în domeniul modei, a confirmat că a finalizat vânzarea anterior anunțată a Versace către Prada pentru 1,38 miliarde de dolari în numerar.
John D. Idol, președintele și directorul executiv al companiei, a declarat: „Odată cu finalizarea cu succes a vânzării Versace, intenționăm să folosim veniturile pentru a rambursa majoritatea datoriei noastre, ceea ce va consolida substanțial bilanțul. Ca rezultat, această tranzacție va reduce semnificativ nivelul de îndatorare și va oferi o flexibilitate financiară mai mare, atât pentru a investi în creșterea noastră, cât și pentru a returna capital acționarilor în viitor.
„Rămânem concentrați pe implementarea inițiativelor strategice pentru Michael Kors și Jimmy Choo, pentru a maximiza potențialul brandurilor noastre iconice. Privind înainte, credem că suntem pe drumul cel bun pentru a stabiliza afacerea în acest an, în timp ce punem bazele solide pentru revenirea la creștere în anul fiscal 2027.”
John D. Idol a adăugat: „Îi doresc echipei Versace succes în continuare și cred că Prada este partenerul ideal pentru a ghida această celebră casă de lux în următoarea sa etapă de creștere.”
Andrea Guerra, directorul executiv al Prada, a declarat la începutul acestui an că Versace are „un potențial imens”.
„Drumul va fi lung și va necesita o execuție disciplinată și răbdare”, a adăugat el.
Citește și: Prada va prelua Versace. Tranzacţia este estimată la peste un miliard de euro