„Avem o noua abordare in ceea ce priveste programul de autostrazi si modul in care se cheltuiesc banii publici si in care sunt prioritizate lucrarile”, a declarat Boagiu, la un seminar organizat de Consiliul Investitorilor Straini.
Economiile realizate vin din diferenta dintre bugetul maxim acordat pentru un proiect si suma cu care lucrarea a fost castigata la licitatie.
„Vestea buna este ca bugetul care a fost alocat era de 1,7 miliarde de euro, dar cu regulile noi pe care le-am impus, azi discutam de o economie facuta pe acest buget de 600 milioane de euro”, a explicat ministrul.
Ea a spus ca fondurile vor fi folosite pentru finantarea unor tronsoane de autostrazi care nu aveau buget.
Din cei 600 milioane de euro economisiti, ministerul va aloca 200 milioane de euro programului de centuri ocolitoare, restul sumei fiind directionat catre tronsonul de autostrada Lugoj-Dumbrava.
Boagiu a mai spus ca CNADNR a aplicat constructorilor penalitati de 40 milioane de euro din septembrie 2010 pana in prezent.
Intrebata care sunt companiile care au primit penalitati, Boagiu a evitat sa raspunda si a transmis presei ca va trimite o lista cu firmele respective.
Boagiu a reamintit ca in acest an vor fi finalizate lucrarile de infrastructura feroviara pe rutele Campina-Predeal si Bucuresti-Constanta, partea a coridorului IV pan-european.
Totodata, potrivit lui Boagiu, pana in 2016 va fi finalizat coridorul IV pe partea rutiera, mai putin tronsonul Sibiu-Pitesti, care are nevoie de o finantare de 3 miliarde de euro si a carei sursa nu a fost inca identificata.
Ministrul a adaugat ca noile reguli vor impiedica firmele de constructii sa solicite „claim-uri” (solicitari – n.r.) de suplimentare cu pana la 50% a valorii contractului.
„Avertizam public companiile ca nu vom mai continua astfel de practici. Saptamana trecuta am avut prima reactie (rezilierea contractului cu firma franceza Colas care trebuia sa construiasca autostrada Cernavoda-Medgidia – n.r.)”, a spus Boagiu.
Potrivit ministrului, prioritatile Ministerului Transporturilor sunt investitiile in coridoarele europene de transport si infrastructura din zonele unde sunt investitii straine cu exporturi considerabile.