- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Borbely: Taxa de prima inmatriculare creste din 2011

07 Sep, 16:35 • razvan.codorean
Taxa de prima inmatriculare pentru masinile vechi ar putea creste in 2011 pentru a limita, astfel, importul de masini second-hand. Anuntul a fost facut marti de ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
Borbely: Taxa de prima inmatriculare creste din 2011

Oficialul a declarat, cu ocazia unei vizite la Craiova, ca noua grila de taxare va fi prezentata cel mai probabil in luna octombrie.

‘Nu avem nevoie de masini second-hand in Romania care sa fie aduse si dupa aceea sa mai si dam bani ca sa le casam a declarat ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

‘Probabil ca vom avea o taxa mai mare pentru masinile vechi si care polueaza mai mult si vom analiza taxa in ceea ce priveste masinile noi, care sunt performante, care sunt euro 5’, a spus Borbely.

Ministrul Mediului a spus ca nu poate spune, in prezent, cum va arata noua grila de calcul a taxei. ‘Un lucru cert este ca vom merge in continuare pe principiul – poluatorul plateste! ‘, a mai spus oficialul.

De la 1 ianuarie 2011, producatorii auto sunt obligati sa produca numai masini care sa respecte standardul de poluare Euro 5.

Dacia trece la Euro 5 pana la 1 ianuarie

Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat, recent, ca toate masinile Dacia vor fi echipate cu motoare care indeplinesc norma de poluare Euro 5 pana la data de 1 ianuarie 2011, in prezent doar trei versiuni ale modelelor dispunand de acest tip de propulsor.

La uzina de la Mioveni va fi pusa in functiune o linie de productie pentru noua familie de motoare Euro 5, care va cuprinde propulsoarele H4 si H5.

Motoarele din familia H sunt dezvoltate de Renault in colaborare cu Nissan. In prezent, motoarele din familia H echipeaza modele precum Renault Samsung SM3 si Renault Megane.

De asemenea, motorul K7 va fi adaptat astfel incat sa treaca de la Euro 4 la Euro 5.

Compania produce in prezent trei tipuri de motoare, incadrate in Euro 4, respectiv modelele pe benzina K7J, K7M si propulsorul diesel F8Q. Motorizarea Euro 5 este disponibila in prezent pentru versiunile 4X4 ale modelului Duster, o varianta Sandero si una Logan, insa propulsoarele sunt importate de la alte uzine ale grupului Renault.

Anul trecut, la uzina mecanica Dacia au fost fabricate 273.559 motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri si diesel de 1,9 litri. Automobile Dacia a vandut anul trecut 311.282 de vehicule, cu 20 % mai mult fata de 2008.