- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Care sunt constructorii ce vor sa puna mana pe afacerile autostrazilor Transilvania si Timisoara-Lugoj

22 Aug, 10:32 • monica.manea
Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a primit 10 oferte, din partea unor companii si consortii de companii din Romania si strainatate, pentru constructia unui segment al autostrazii Timisoara-Lugoj si 13 oferte pentru un tronson din autostrada Transilvania.
Care sunt constructorii ce vor sa puna mana pe afacerile autostrazilor Transilvania si Timisoara-Lugoj

Firmele care au depus oferte pentru contractul „Proiectare
si executie autostrada Timisoara – Lugoj, Lot 2 sunt: FCC Construccion si
Copisa Constructora Pirenaica si consortiile Selina SRL – Doprastav as – Sodi
Constructii SRL, Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua, Max
Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL, Impresa
Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991, Teloxim Con SRL –
Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes, Strabag
SRL – Straco Grup SRL, Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras
SL si Spedition UMB – Tehnostrade.

Pentru proiectarea si constructia autostrazii
Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, km 0+000 – km 25+500,
tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700 s-au aratat interesate patru companii
(Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori si FCC Construccion) si
noua consortii (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel
Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e
Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes,
Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL,
Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstructia – Studio Corona SRL,
Spedition UMB – Tehnostrade si Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL –
Drum Proiect SRL.

Licitatiile pentru proiectarea si executia
celor 100 de kilometri din Autostrada A1, parte a Coridorului IV paneuropean,
si a 9 kilometri din Autostrada Transilvania A3 au o valoare de aproximativ 1
miliard de euro
.  

Licitatiile au fost amanate de cel
putin doua ori pana in prezent fie din cauza unor contestatii depuse de
firme, fie pentru ca a fost nevoie de o serie de modificari si completari la
documente. Recordul este detinut de licitatia pentru tronsonul Gilau –
Nadaselu, amanata de cinci ori pana in prezent.  
Potrivit CNADNR, lotul 2 din autostrada
Timisoara – Lugoj are 25,6 kilometri, ar urma sa fie realizat in 2 ani si 6
luni si va costa in jur de 611,88 milioane de lei, fara TVA (5,3 milioane de
euro pe kilometru).   

Loturile 2 si 3 din Autostrada Lugoj – Deva vor avea in total 50 kilometri, vor
costa in jur de 9,3 milioane de euro pe kilometru si vor fi finalizate in 2 ani
si 6 luni.  Acelasi termen de proiectare si executie il are si lotul 4, cu
o lungime de 22,14 km, evaluat la 10,5 milioane de euro/km.  Pentru cei
8,7 kilometri din autostrada Gilau – Nadaselu se estimeaza un pret intre 8 si
8,9 milioane de euro pe kilometru
.  

Vor fi declarate castigatoare firmele care vor oferi cel mai mic pret.
Finantarea lucrarilor este asigurata in proportie de 85% din fonduri europene
nerambursabile, iar restul de 15% de la bugetul de stat.