- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Care sunt mașinile cel mai des implicate în accidente în România. Liderul clasamentului, un brand german cu mărci scumpe

30 Jan, 13:55 • Cornel Ghimeșan
Mașinile second hand sunt, în continuare, foarte căutate de către cumpărători, argumentul principal fiind, evident, prețul. Potrivit realizatorilor unui studiu, cumpărătorii trebuie să știe că anumite vehicule ar fi mai predispuse la accidente decât altele.
Care sunt mașinile cel mai des implicate în accidente în România. Liderul clasamentului, un brand german cu mărci scumpe

Compania de date auto carVertical realizează anual un studiu ce arată care sunt mașinile, mai exact mărcile de autoturisme cel mai des implicate în accidente în România.

Conform realizatorilor studiului, în fiecare an, șoferii români verifică istoricul a mii de mașini, furnizând astfel o imagine detaliată a pieței mașinilor second-hand din țară.

În cel mai recent studiu carVertical, au fost analizate rapoarte privind istoricul vehiculelor achiziționate de utilizatorii companiei timp de un an, mai precis între octombrie 2023 și octombrie 2024.

Dintre toate vehiculele verificate, modelele Porsche au avut cel mai frecvent înregistrări de daune, 79,7 la sută dintre acestea prezentând istoric de daune, arată studiul citat.

După Porsche, în topul frecvenței înregistrării de daune urmează BMW (78 la sută), Hyundai (69,4 la sută), Audi (61,8 la sută) și Volkswagen (60,6 la sută).

Potrivit realizatorilor studiului, șoferii interesați de aceste mărci ar trebui să fie deosebit de atenți și să întrebe vânzătorii despre eventualele daune și reparații pe care le-au suferit mașinile. De ce? Pentru că modelele acestor mărci, fără verificări amănunțite, le-ar putea crea probleme noilor proprietari, inclusiv la capitolul cheltuieli, susțin sursele citate.

Astfel, dacă o mașină are daune înregistrate, acestea îi pot reduce automat valoarea reziduală, făcând mai dificilă revânzarea. În plus, reparațiile ieftine sau necorespunzătoare pot duce, în timp, la costuri mai mari de întreținere, iar dacă vehiculul a suferit daune structurale sau are airbaguri declanșate, siguranța sa ar putea fi iremediabil compromisă.

”O mașină este adesea avariată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta. Multe vehicule implicate în accidente majore sunt importate în Europa din SUA. Chiar și în interiorul aceleiași țări vehiculele tind să fie implicate măcar o dată într-un accident la fiecare 5-10 ani. Având în vedere că vârsta medie a mașinilor verificate în România este de 9,8 ani, este probabil ca multe vehicule să fi fost implicate măcar o dată într-un accident”, explică Matas Buzelis, expert în piața auto și șef de comunicare la carVertical.

Citește și Încă o lovitură pentru anumiţi bugetari. Recunoaşterea facială ar putea fi folosită pentru a elimina chiulul de la serviciu

Care sunt mașinile cu cele mai puține puține înregistrări de daune 

Conform aceluiași studiu, în România, Lexus a fost marca pentru care s-au făcut cele mai puține înregistrări de daune (la 40,8 la sută din vehiculele verificate), urmată de Nissan (42 la sută) și Renault (43,2 la sută).

Realizatorii studiului spun că prețul reparațiilor unui vehicul care a fost avariat depinde foarte mult de marca acestuia. Astfel, mașinile din clasa economică sunt mai ieftine de reparat. La un SUV de lux însă, chiar și un accident minor poate duce la facturi de zeci de mii de lei.

Potrivit surselor citate, în România, costul mediu al daunelor pentru vehiculele Porsche a fost de 32.509 de lei, cel mai mare dintre toate mărcile verificate pe carVertical. Pe locul doi este Mercedes-Benz, cu un cost mediu de 21.065 de lei, iar apoi Land Rover, cu 20.219 de lei.

Studiul mai arată că Dacia (10.667 de lei), Fiat (11.633 de lei) și Opel (11.932 de lei) au avut cele mai mici costuri medii de reparare a daunelor.

Odată combinate datele tuturor țărilor din studiu, BMW are cele mai multe înregistrări de daune (66,7 la sută), urmat de Hyundai (62,1 la sută) și Subaru (59,5 la sută).

Realizatorii studiului mai spun că o înregistrare de daune nu înseamnă neapărat că mașina respectivă trebui evitată.

”Cumpărătorii de mașini visează adesea la un anumit model și încearcă să facă o economie de bani alegând un vehicul care a fost deteriorat anterior. Nu orice înregistrare de daune înseamnă că o mașină trebuie evitată, dar este întotdeauna înțelept să consultați un mecanic dacă în raportul istoric apar astfel de înregistrări”, explică Buzelis.

Citește și Primul magazin închis pentru 30 de zile după ce o angajată a vândut tutun unui copil de 15 ani

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba