- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Cât mai costă maşinile second-hand din Germania, după ce România a aderat la Schengen. Ce automobile îşi pot cumpăra românii pentru doar câteva sute de euro

13 Feb, 19:15 • Russo George
Importul de mașini second-hand din Germania a devenit o practică tot mai populară în România, datorită prețurilor atractive și calității vehiculelor. Conform unei analize realizate de ProMotor, Germania rămâne principala sursă de vehicule second-hand pentru piața românească. Deși calitatea mașinilor și infrastructura rutieră germane sunt factori importanți, prețul accesibil reprezintă motivul principal pentru care mulți români aleg să aducă automobile din această țară
Cât mai costă maşinile second-hand din Germania, după ce România a aderat la Schengen. Ce automobile îşi pot cumpăra românii pentru doar câteva sute de euro

În Germania, prețurile sunt extrem de competitive, iar exemplarele disponibile sunt adesea mai ieftine decât în alte piețe europene. De exemplu, un Audi A3 din 1999 poate fi achiziționat pentru mai puțin de 300 de euro, iar un Mercedes-Benz A170 din 2000 costă doar 190 de euro. De asemenea, prețul pentru o Dacia Logan MCV din 2009 poate ajunge până la 500 de euro.

Când vine vorba despre aducerea personală a unei mașini din Germania, costurile pot varia semnificativ, în funcție de opțiunea de transport aleasă și de eventualele situații neprevăzute. Transportul poate fi realizat cu avionul, cu costuri ce variază între 100 și 200 de euro, iar cu autocarul, costurile sunt de obicei mai mici. În plus, cazarea în Germania este un alt factor de luat în considerare, iar prețurile pentru o noapte de cazare variază între 25 și 50 de euro, în funcție de tipul de cazare ales.

Mai există și alte cheltuieli asociate transportului, precum numerele provizorii, care costă între 150 și 300 de euro, vinietele, care sunt în jur de 40 de euro, și combustibilul, care poate ajunge la 300-350 de euro. Astfel, costurile totale pentru aducerea personală a unei mașini din Germania pot depăși 800 de euro, iar în cazul unor probleme neprevăzute, suma poate ajunge chiar la 1.000 de euro.

Pentru cei care preferă o opțiune mai comodă, transportul profesional este o alegere viabilă. Acesta începe de la 700 de euro, iar în acest caz prețul acoperă doar transportul, fără a include eventualele verificări suplimentare ale vehiculului. Conform ProMotor, există firme care oferă un serviciu complet, inclusiv căutarea și verificarea mașinilor, testarea acestora, verificarea actelor și istoricului, precum și întocmirea actelor necesare pentru înmatricularea vehiculului în România.

Citeşte şi: Rabla 2025. Mai mulți bani pentru mașini electrice. Tichetele pentru mașini diesel ar putea fi eliminate

„Serviciul poate să coste 1.500-2.000 de euro, depinde de locația unde trebuie să ajungem după mașină și de cât o căutăm. Cumpărătorul ne spune ce își dorește și noi căutăm mașina, o testăm, verificăm inclusiv actele și istoricul. Apoi facem toate actele necesare pentru a putea fi înmatriculată în România și aducem mașina pe platformă în țară”, a explicat patronul unei mici firme care importă mașini SH din Germania.

Cât durează să aduci din Germania o maşină

Un alt factor care a influențat importul de vehicule second-hand din Germania este aderarea României la spațiul Schengen, care a redus semnificativ timpul petrecut la vamă. În trecut, procesul de verificare la vamă putea dura chiar și 14-16 ore, iar acest lucru afecta durata transportului. În prezent, însă, procesul este mult mai rapid.

„Uneori, se stătea chiar și 14-16 ore în vamă, pentru verificare. Pierdeam o zi. Acum, nu se mai stă, se trece direct. Deci, dacă plecăm luni dimineața după o mașină, miercuri seara am putea să fim înapoi cu ea în țară. Dar, în general durează cam 5-7 zile.”, a declarat pentru un reprezentant al unei firme de transport pentru sursa citată.

În condiții optime, cu șoferi care se schimbă pe drum, o mașină poate fi adusă din Germania în România în doar 2-3 zile.

Pentru a finaliza procesul de import al unei mașini second-hand, este important să se ia în considerare mai mulți factori. Printre aceștia se numără starea tehnică a vehiculului, costurile totale (inclusiv eventualele cheltuieli neprevăzute), timpul necesar pentru transport și formalitățile administrative, precum și diferențele de preț față de piața locală.

Citeşte şi: Pierderi colosale pentru sute de mii de investitori în memecoin-ul $TRUMP. Familia Trump și partenerii au strâns 100 de milioane de dolari în comisioane de tranzacționare

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba