De cealaltă parte, Trump Organization și partenerii săi au câștigat 100 de milioane de dolari în comisioane de tranzacționare de la lansarea token-ului, pe 17 ianuarie.
Valoarea $TRUMP a crescut brusc la început, ajungând la 75 de dolari pe 19 ianuarie, cu o capitalizare de piață de 14,75 miliarde de dolari, înainte de a se prăbuși câteva zile mai târziu. Criptomoneda se tranzacționează la aproximativ 16 dolari, reducându-și valoarea totală de piață la 3,72 miliarde de dolari. Pentru fiecare 1 dolar în comisioane de tranzacționare încasate de creatorii monedei, investitorii au pierdut 20 de dolari.
Entitățile din spatele token-ului, inclusiv CIC Digital și Fight Fight Fight LLC, afiliate Trump Organization, dețin încă 80% din $TRUMP. Deși Donald Trump a renunțat, din punct de vedere tehnic, la gestionarea directă a Trump Organization, persistă îngrijorări privind potențialele conflicte de interese. Unii experți avertizează că entități și companii străine ar putea încerca să obțină favoruri de la Trump prin achiziționarea token-ului.
Cu toate că site-ul dedicat criptomonedei $TRUMP le recomandă cumpărătorilor să privească investiția mai degrabă ca pe o dovadă de sprijin decât ca pe o strategie financiară, unii comercianți au profitat. Unul dintre primii investitori a cumpărat 6 milioane de token-uri la 0,18 dolari pe unitate, vânzându-le două zile mai târziu pentru un profit de 109 milioane de dolari.
Criticii au numit token-ul un „steag roșu” financiar. „Toate aceste memecoin-uri nu au cu adevărat nicio valoare dincolo de ceea ce sunt dispuși să plătească alții pentru ele. Sunt pure bule”, a spus profesorul de finanțe Leonard Kostovetsky.
Citește și UE impune interdicție totală în România. Măsură drastică valabilă în toate statele membre!
„Nu trebuie să fii un expert în criptomonede pentru a vedea că Trump Organization a profitat de inaugurarea iminentă pentru a face bani”, a declarat fostul comisar CFTC (Commodity Futures Trading Commission) Timothy Massad.
Săptămâna trecută, organizația Public Citizen, specializată în protecția consumatorilor, a depus o plângere la Departamentul de Justiție și la Biroul de Etică Guvernamentală al SUA, susținând că promovarea de către Trump a $TRUMP a reprezentat o solicitare ilegală de cadouri din partea publicului.
Trump Organization nu a comentat în niciun fel aceste informații.