- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Cele mai bine vandute masini ale anului 2010. Vezi ce automobile se cauta in Romania

21 Apr, 00:01 • razvan.codorean
Dacia Logan, Renault Symbol si Ford Fiesta sunt cele mai bine vandute modele din Romania in 2010. Afla in articol cum arata masina ideala pentru consumatorul roman din punct de vedere al dotarilor, pretului si modalitatii de achizitionare.
Cele mai bine vandute masini ale anului 2010. Vezi ce automobile se cauta in Romania

Potrivit expertilor, masina ideala pentru romani are dotari medii (aer conditionat automat, geamuri electrice fata, casetofon etc.) si un pret de pana in 10.000 de euro, platit in rate si cu tichetele oferite prin Programul Rabla.

Romanii au cumparat in primele trei luni din acest an 18.947 de masini, in scadere cu 43,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, cea mai bine vanduta marca este in continuare Dacia, cu 6.136 de masini vandute in primele trei luni, din care 4.212 de unitati livrate in martie.

Cel mai bine vandut model Dacia este Logan, spun reprezentantii Asociatiei Concesionarilor Dacia – Renault.

Pe locurile urmatoare in topul modelelor, conform APIA, se afla Renault Clio si Symbol, cu 691 de modele vandute, Ford Fiesta cu 650 de unitati, Skoda Octavia, cu 569 de masini si Ford Focus cu 536 de autoturisme vandute in primul trimestru. Top 10 cele mai vandute masini din 2010 este completat de Volkswagen Golf si Polo cu un total de 819 masini, Opel Astra cu 308 unitati, Renault Megane cu 302 masini, Chevrolet Aveo cu 320 si Volkswagen cu 269 masini.
[img=662][/img]
Potrivit expertilor, pe fondul lansarii noii variante imbunatatite a Programului Rabla, ce ofera posibilitatea obtinerii unei reduceri de 2.700 de euro, romanii si-au nuantat preferintele privind masina ideala.
[img=663][/img]
Dincolo de succesul de vanzari al Loganului si suprematiei modelelor de import ale Renault – Clio si Symbol, datele statistice arata o crestere a interesului romanilor pentru modele fara atuurile clasice ale masinii ”traditionale” – portbagajul si spatiul interior. Iar cel mai bun exemplu il constituie noul Ford Fiesta.

Vanzarile acestui model au crescut in acest an cu 139% fata de perioada similara din anul trecut. De pe locul 23 in topul celor mai vandute masini, Ford Fiesta a ajuns direct pe locul 2, cu 650 de unitati vandute in 2010, din care 352 in luna martie.

”Succesul se explica, in principal, prin oferta din Programul Rabla. La 7690 de euro, pret ce include cele 3 tichete Rabla, masina vine cu pachetul Celebrity ce contine aer conditionat, computer de bord, radioCD, geamuri electrice fata si airbaguri frontale”, a declarat expertul Razvan Marinescu, de la Auto Show-room.

In top 10 cele mai bine vandute masini de import din 2010, se remarca si avansul vanzarilor Opel Astra, cu 12,8%, la 308 unitati. Rezultatul se datoreaza tot Programului Rabla, dovada ca in luna martie s-au vandut 161 de unitati. Opel Astra Classic III (5 usi) 1.4L (90 CP) se comercializeaza la 7.785 euro, pret ce include trei prime de casare.

Toate celelalte modele prezente in Top 10 – cele mai vandute masini din 2010 au raportat scaderi de vanzari fata de anul trecut.

De ce cumpara romanii Logan?

S-a spus despre Logan ca a imbatranit moral si ca face-lifturile nu au facut decat sa mascheze evidentele semne de batranete. Dupa 6 ani de la lansare, modelul continua sa conduca topul vanzarilor. Motivele? Le stim de multa vreme – motorul Renault, portbagajul mare, costurile relativ mici de intretinere si mai ales preturile.

Dincolo de rezultatele din anii trecuti, vanzarile din 2010 au adus insa ceva nou. Clientii au migrat catre variantele mai bine dotate. Varianta Laureate, ce costa in jurul a 8.000 de euro, a devenit, astfel, cea mai bine vanduta. Marius Carp, secretarul general al Asociatiei Concesionarilor Dacia-Renault, pune succesul tot pe seama ofertei din Programul Rabla.

”Programul Rabla, cu cele 3 prime incluse, a extins optiunile clientilor si astfel tot mai multi au ales varianta cu aer conditionat, geamuri electrice, airbag sofer, ABS si casetofon”, a declarat Carp. ”Cei mai multi au venit sa cumpere masina cu cate trei tichete si pe baza de credit auto. Mai putini au fost cei cu leasing si chiar foarte putini cei cu banii jos”, a mai spus reprezentantul concesionarilor, pentru DailyBusiness.ro.
[quote=Marius Carp, secretar general Asociatia Concesionarilor Dacia Renault]Chiar daca Dacia pune accent acum pe Duster, tot Loganul ramane lomotiva de vanzari[/quote]
Oferta Logan s-a dovedit castigatoare in criza, insa, pe termen mediu, francezii de la Renault sunt constienti ca masina va trebui inlocuita.

”Pretul bate inca orice oferta insa si cei de la Dacia stiu ca in maxim 2 ani, trebuie sa lanseze un model cu totul nou”, spune expertul Razvan Marinescu, de la Auto Show-room. Si asta mai cu seama ca marii jucatori din piata au inteles „reteta” de succes a constructorului roman si au anuntat dezvoltarea unor modele similare.

Intersant este ca francezii au reusit performanta de a-si face concurenta singuri, cel putin pe piata romaneasca, cu modele foarte similare.

Modelul Symbol, in oferta Rabla, a ajuns aproape la acelasi nivel de pret cu Loganul. ”Modelul a fost cel mai bine vandut si in anii trecuti. Pretul pachetului prin Rabla s-a apropiat, intr-adevar de Logan, insa nu putem vorbi de o canibalizare a ofertei”, a explicat Marius Carp.

Cum ar putea arata viitorul Logan, puteti citi intr-o analiza DailyBusiness.ro.

Ce masini au mai cumparat in acest an romanii?

Potrivit datelor APIA, in primele trei luni din 2010, romanii au cumparat, in marea lor majoritate, masini de pana in 10.000 de euro. Au fost insa si clienti care, in ciuda crizei, au fost dispusi sa dea mai multi bani pentru a avea masina pe care si-o doresc.

Astfel, in primele trei luni, s-au vandut 298 de modele BMW, 157 de Mercedes-uri, 200 de automobile Honda, 205 Toyota, 61 Land Rover, 35 de Jeep-uri dar si 15 Porsche, 9 Lexus-uri, 8 Infiniti si 6 Jaguar.

Statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile arata ca, in total, vanzarile de autovehicule noi au crescut in martie de 2,2 ori fata de luna anterioara, la 10.383 unitati, totalul pe primul trimestru fiind de 18.947 de masini, in scadere cu 43,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost livrate 33.513 vehicule.

Exporturile de masini din primele trei luni au crescut cu 57,9%, de la 49.194 de unitati la 77.674 de unitati, din care 73.213 au fost autoturisme. In schimb, importurile s-au diminuat in perioada analizata cu 48,4%, de la 24.825 de vehicule la 12.811 de vehicule, din care 10.893 au fost autoturisme.