- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

CEO-ul Horse, companie ce deţine uzina Dacia, crede încă în piaţa automobilelor cu combustie: „Va fi nevoie de tehnologiile de ardere timp de cel puţin 15 până la 20 de ani”

27 Aug, 14:17 • Russo George
Compania Horse Powertrain, rezultată din fuziunea diviziilor de motoare și transmisii ale Renault și Geely, se consolidează ca un actor principal pe piața globală, specializându-se în producția și cercetarea motoarelor cu combustie. În contextul tranziției către mobilitatea electrică, Horse Powertrain își extinde capacitățile, vizând piețele emergente și adoptarea combustibililor alternativi.
CEO-ul Horse, companie ce deţine uzina Dacia, crede încă în piaţa automobilelor cu combustie: Va fi nevoie de tehnologiile de ardere timp de cel puţin 15 până la 20 de ani

Matias Giannini, CEO al companiei, a declarat că Horse Powertrain oferă soluții pentru a răspunde cerințelor pieței globale în domeniul motoarelor cu ardere, subliniind importanța colaborării cu Aramco pentru dezvoltarea de combustibili sintetici și motoare termice utilizate ca range extender pentru propulsia electrică.

„Ne asigurăm că motoarele cu ardere internă vor fi disponibile în număr suficient de mare pentru mulți ani de-acum înainte” a spus Giannini, potrivit Profit.ro.

Cu 19.000 de angajați și 17 unități de producție, compania își propune să furnizeze motoare pentru clienți importanți precum Renault, Dacia, Volvo și Nissan.

„Multe companii au decis să nu mai investească în dezvoltarea și inovarea motoarelor cu ardere și a transmisiilor necesare. Noi creăm mai multă libertate financiară și de personal pentru clienți, pentru ca ei să poată investi în mobilitatea electrică”, a explicat Giannini.

Horse Powertrain a preluat uzina Dacia, unde produce şi motoare hibride

Compania consideră că tehnologiile de ardere vor rămâne relevante timp de cel puțin 15-20 de ani, în special pe piețele emergente unde tranziția la electricitate va fi mai lentă.

„În 2035, cel puțin 50% din toate mașinile nou înmatriculate în lume vor avea un motor cu ardere”, a adăugat CEO-ul Horse Powertrain.

Pe plan local, filiala Horse Romania SRL a raportat venituri de 2,4 miliarde lei în 2023, cu un profit net de 13,2 milioane lei. Compania, care a preluat fosta Uzină Mecanică Dacia, are 1.477 de angajați și continuă să producă motoarele utilizate pe modelele Dacia, inclusiv cele hibride.

Citeşte şi: Uber a primit amendă de 290 milioane de euro. Ce nereguli au fost descoperite în companie