- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Chinezii lanseaza, din Bulgaria, masina anti-Logan: modelul Voleex (GALERIE FOTO)

17 Dec, 11:06 • razvan.codorean
Chinezii de la Great Wall vor produce in Bulgaria modelul Voleex, o masina de clasa B cu care spera sa cucereasca piata europeana, inclusiv cea din Romania. Potrivit expertilor auto, modelul va concura Loganul romanesc.
Chinezii lanseaza, din Bulgaria, masina anti-Logan: modelul Voleex (GALERIE FOTO)

Modelul Voleex, ce urmeaza a fi lansat in prima parte a anului viitor, va fi produs la uzina de la Lovech, o investitie de 80 de milioane de euro realizata printr-un acord de tip joint venture cu holdingul bulgar Litex Commerce.

Primele date arata ca Voleex va fi propulsat de un motor de 1,5 litri pe benzina.
[gallery:246]

Potrivit presei internationale, Great Wall isi propune sa vanda masina pe piata europeana, inclusiv cea romaneasca. Expertii spun ca, pentru a avea succes, chinezii vor veni cu preturi foarte mici (5000-7000 euro), pentru a concura cu modelul Dacia Logan, fabricat de Renault in Romania.

Oficial, chinezii nu au anuntat, pana in prezent, preturile noului model si nici tinta de vanzari.

In prezent, pe piata romaneasca, importatorul Alexandros Motors vinde modelele Hover si Steed.

Hover, made in Bulgaria

Dincolo de modelul Voleex, la fabrica din Bulgaria ar putea fi produs si modelul Hover, un automobil pickup vandut in prezent pe piata romaneasca la preturi cuprinse intre 12.290 si 14.900 euro.

Cu acest model, chinezii vor sa atace in principal piata europeana dar si Orientul Mijlociu. Great Wall Motor a ales sa investeasca in Bulgaria dupa ce, anterior prospectase si pietele din Romania si Ungaria.

Investitia, estimata initial la 80 milioane de euro, ar putea ajunge, in final, la 300 milioane de euro.

Uzina din Loveci, oras situat la aproape 170 km nord-est de Sofia, va crea locuri de munca pentru aproape 1.500 de oameni.

Great Wall Motor, cu sediul in provincia Hebei, in apropierea orasului Beijing, este cel mai mare constructor chinez de vehicule pick-up si are exporturi in peste 100 de state. Compania detine deja fabrici de asamblare in Rusia, Iran, Indonezia, Vietnam, Egipt si Ucraina.

GWM si-a majorat de trei ori profitul net in primul semestru, la 100,4 milioane euro, si a vandut 148.000 de vehicule, cu 70,6% mai mult decat in intervalul similar din 2009.

Obiectivul companiei este ca in 2015 sa ajunga la exporturi de 540.000 de vehicule si la vanzari totale de 1,8 milioane de unitati.