- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia City, o masina pentru indieni? Vezi ce cred expertii si cand o vom putea cumpara

05 May, 00:15 • razvan.codorean
Viitorul model Dacia City ar putea fi lansat in Romania abia peste 5-6 ani, la un pret de peste 5.000 de euro, estimeaza analistii auto, citati de DailyBusiness.ro. Masina va fi produsa cel mai probabil in India, de Renault si Bajaj Auto, iar pe piata europeana ar putea ajunge la un pret mult mai mare decat cel pentru indieni.
Dacia City, o masina pentru indieni? Vezi ce cred expertii si cand o vom putea cumpara

Revista germana Auto Bild

a anuntat, zilele trecute, faptul ca Dacia pregateste lansarea unui nou model de clasa mica, la un pret de pornire care nu va depasi 5.000 de euro si care se va numi Dacia City.

Vincent Carr, directorul de marketing pentru Dacia din cadrul grupului Renault, a declarat, pentru revista auto germana, ca modelul ar putea avea circa 3,5 metri lungime, patru locuri si patru usi. Masina, potrivit jurnalistilor germani, ar urma sa fie construita pe platforma Renault Twingo, modelul de clasa mini al constructorului francez.
[img=677]Articolul din Auto Bild trateaza, in principal, fenomenul Duster[/img]

Expertul auto Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), crede ca masina va fi produsa cel mai probabil in India, iar pentru a ajunge in Romania, va trebui sa mai asteptam cel putin 5 ani.

”Renault incearca de mult sa prinda piata indiana. A lucrat cu Mahindra & Mahindra pe proiectul Logan, dar nu a inregistrat vanzarile asteptate, pentru ca masina era prea scumpa pentru indieni si prea lunga, fapt ce o incadra intr-un nivel de taxare mult peste concurenta. Au renuntat intre timp la parteneriatul cu M&M si acum vor sa lucreze cu Bajaj Auto, posibil si pe acest model de clasa mica”, a spus Carp, pentru DailyBusiness.ro.
Cele doua companii au anuntat anul trecut ca vor sa construiasca o masina de 2500 de euro, care sa rivalizeze cu Tata Nano. Analistul spune ca ramane de vazut daca Dacia City este modelul respectiv sau daca este vorba de o alta masina.

Interesant este faptul ca Mahindra & Mahindra pregateste o varianta modificata a Loganului, cu un portbagaj minuscul, insa mai redusa cu 20 cm si care ar putea concura, ca pret, cu Maruti Swift Dzire (varianta locala a Suzuki Swift), Tata Indigo sau Ford Ikon.
[img=676]Mahindra & Mahindra pregateste o varianta modificata a Loganului[/img]

”Dacia City sau Renault City, depinde ce marca va alege constructorul sa foloseasca, va fi cu siguranta sub pretul concurentei. Nu vad masina asta construita insa mai devreme de 2-3 ani”, a declarat expertul.

Iar daca se va ajunge si la exporturi, Dacia City va costa, cu siguranta, mai mult decat varianta indiana.

”Masina, daca va ajunge in Europa, va fi vanduta la un pret mult mai mare decat cel din India, pentru ca standardele de calitate si securitate sunt cu totul altele. Tata, care produce modelul Nano, intampina mari dificultati in a reconstrui masina pentru piata europeana si estimeaza ca daca aceasta va ajunge pana la urma in UE, va costa cel putin 5.000-6.000 de euro”, a explicat Carp.

Analistul auto Daniel Costea spune ca nici daca ar vrea sa produca modelul in Romania, Renault nu ar avea cum, pentru ca uzina de la Colibasi lucreaza la capacitate maxima, iar viitorul este deja pregatit, avand in vedere lansarea viitorului monovolum si noii generatii Logan.

”Nu mai au capacitate de productie in Romania sub nicio forma. Daca va fi produsa vreodata, City va fi realizata ori in India, ori la uzina Dacia din Tanger (Maroc), incepand din 2012”, a spus Costea, pentru DailyBusiness.ro.

Dacia City, comparata cu Matiz si Lastun

Dacia City si-ar putea gasi loc pe piata romaneasca?

”Atunci cand vorbim de Dacia City, trebuie sa ne reamintim de modelul Daewoo Matiz, care a avut un real succes in Romania. Cred ca ar avea succes si Dacia, daca va comercializa un model in 5 usi, la un pret competitiv”, a declarat analistul auto Adrian Mihaltianu, membru KeyPeople.

La fel crede si expertul auto Marius Carp, care considera ca o masina low-cost de clasa mica si-ar putea gasi cu siguranta clienti.

”Ganditi-va ce probleme avem cu drumurile, cu aglomeratia, cu locurile de parcare. O masina ieftina, pentru oras, si-ar gasi clienti imediat. Matizul si de ce nu, Tico, erau masinile preferate de unele firme pentru agenti comerciali”, a declarat fostul director APIA.

El nu crede ca este aproape imposibil ca Renault sa vina pe piata europeana cu o masina ce sa suporte comparatii cu „legendarul” Lastun. ”Lastunul a fost un experiment, o masina construita dintr-o ambitie si nu neaparat un proiect viabil, de viitor”, a declarat Marius Carp.
[img=675]Matizul a inregistrat vanzari record in anii ’90 [/img]

Analistul Daniel Costea spune ca daca vrem sa ne imaginam cum va arata modelul City, trebuie sa ne uitam la modele Logan si Sandero. De acolo vor veni majoritatea pieselor. ”Pentru a tine pretul pana in 5.000 de euro, Renault nu va risca sa vina cu noi piese. Vom vedea, probabil, un motor de Twingo, un interior de Sandero, in fapt un derivat din gama actuala”, a declarat Costea.

De altfel, si nemtii de la Auto Bild au scris ca la partea din fata, Dacia City va semana cu Sandero.

Moda mini revine in industria auto

Planurile francezilor de la Renault privind lansarea unui model de clasa mica vin in conditiile in care, la nivel european, segmentul mini este unul in expansiune. Dimensiunea redusa, consumul scazut de carburant, spatiul multumitor pentru o masina de oras, taxele mai mici sunt doar cateva dintre argumente.

Printre modelele aflate la vanzare, inclusiv in Romania, se afla Hyundai i10, vanduta in Romania cu preturi in jurul a 8.000 de euro, Fiat Panda, cu un pret de start de circa 7.000 de euro, Smart fortwo (10.600 euro) sau modelul Toyota iQ, ce costa 13.388 de euro.

Tata si-a propus ca din 2011-2012, sa vina pe piata europeana cu o varianta a modelului Nano, care ar putea costa in jurul a 5.000 de euro, dupa cum previzioneaza specialistii. Astfel, cu modelul City, Dacia si-ar gasi un loc bun intr-o piata estimata sa creasca semnificativ in urmatorii ani.