- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia pregateste noul Logan: Cum va arata viitoarea generatie X52

02 Sep, 00:01 • razvan.codorean
Dacia pregateste lansarea, in 2012, a noii game de automobile ce va inlocui seria Logan. Botezat X52, noul automobil, dezvoltat in cel putin 4 variante, a fost gandit in aceiasi parametri ca si actualul model - o masina ieftina si confortabila, cu un design modern. Va fi prima ''masina globala'' a producatorului de la Mioveni.
Dacia pregateste noul Logan: Cum va arata viitoarea generatie X52

Loganul este deja imbatranit

, cel putin pentru standardele occidentale. Din 2004 si pana in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa il cosmetizeze, insa, pe ansamblu, masina a depasit cu mult ”varsta morala”. Daca n-ar fi fost Programele Rabla din Germania si Franta, productia ar fi scazut dramatic.

Francezii de la Dacia stiau de asta inca de acum 3 ani, cand au inceput sa deseneze primele schite ale noului Logan. Au lasat-o mai moale, pentru ca, in mod paradoxal, criza a ajutat Loganul. Pretul masinii vanduta prin programele de innoire a parcului auto a fost imbatabil, iar vanzarile au depasit 1,25 milioane de exemplare, un nivel peste cele mai optimiste asteptari.

Acum insa, odata cu primele semnale de iesire din criza, francezii au intetit pregatirile pentru lansarea noului model. Vor sa prinda noul ”val” al cererii cu o masina moderna, mai putin poluanta si cu un pret la fel de bun ca Loganul. Vor reusi?

”Loganul a fost destinat pietelor emergente si numai datorita crizei, a ajuns sa fie vanduta cu succes pe pietele occidentale. Noua gama X52 va depasi acest nivel. Vom vedea prima masina globala a Dacia, in fapt primul automobil destinat tuturor pietelor internationale”, afirma analistul Razvan Marinescu, de la Auto Show-room.

”Duster-ul vine sa anticipeze noua filozofie a Dacia. Au capatat, in acesti ani, o notorietate nesperata la nivel international, iar acum incearca sa pozitioneze marca pe pietele internationale. In conditiile in care Programele Rabla s-au incheiat mai peste tot, ca sa vinzi un nou produs Dacia la export trebuie sa vii cu un produs competitiv din punct de vedere al raportului pret-calitate”, considera expertul auto Dan Sava.
[img=842]Noul automobil, in viziunea presei franceze[/img]

Furnizorii au primit deja comenzile pentru noile componente

Noul model a trecut demult de faza schitelor si se afla in procesul de pre-productie. Cei 54 de furnizori locali si cei 134 furnizori externi ai Dacia au primit deja comenzile pentru noile componente.

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe a declarat, cum era de asteptat, ca detalii despre noua masina nu pot fi date publicitatii. O chestie normala in industria auto, acolo unde secretul tehnogic este considerat fundamental pentru succesul produsului.

La fel ca in cazul proiectului X90 (Logan), si in cazul noului model, ce a primit numele de cod X52, au aparut insa, pe surse, primele detalii.

„Primul model va fi cu siguranta o berlina, o masina de familie construita pe o platforma noua, tot la fel de spatioasa, insa ceva mai bine ingrijita si ma refer aici in principal la liniile caroseriei si tot ce inseamna interior”, spune analistul auto Daniel Costea.

In fapt, principala schimbare va fi cea la nivelul caroseriei. Noua masina este vazuta undeva intre Renault Fluence, Ford Focus si Chevrolet Cruze.

Piesele vor proveni, in marea lor majoritate de la modelele constructorului francez aflate in productie in urmatorii 2 ani, estimeaza expertii. La nivel de motorizare, noul model va beneficia de noile motoare Euro 5 H4si H5, de 1.4 si 1.6 litri, cu emisii de carbon mai scazute si un consum de carburant mai redus. Este posibil ca cea mai ieftina varianta sa primeasca motorul K7 upgradat la Euro 5. Nu este exclus si ca viitoarea generatie Dacia sa aduca si primul model „eco”, construit exclusiv pentru pietele dezvoltate.

Tot la nivel de dotari, noul model va beneficia si de o gama de dotari de clasa superioara, de la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineinteles pentru variantele de echipare de top.

”Nu va asteptati la un model super-spectaculos. Cheia succesului sta tot in pretul de productie”, spune analistul Razvan Marinescu.

”Principalele atuu-uri vor fi, ca si in cazul actualului model, pretul competitiv, spatiul interior mare, portbagajul si, in general, tinuta de drum”, a mai spus acesta. De altfel, si COO-ul Group Renault, Patrick Pelata afirma, recent, ca noul model ”va avea un aspect mai modern, mai agreabil. Aceasta va fi principala sarcina a centrului din Romania, dupa Duster”.
[img=844]Un alt concept, prezentat pe internet[/img]

Noul model va fi fabricat la Mioveni, insa acest lucru nu este batut in cuie. Francezii vor lua o decizie in functie de modul in care vor evolua vanzarile Duster. Daca acestea vor merge bine, noua masina ar putea fi produsa la fabricile Renault din Rusia si Maroc.

Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, a declarat ca noul model va fi lansat in 2012. O varianta concept ar putea fi prezentata anul viitor.

2012, momentul adevarului pentru Dacia

Lansarea noului model va reprezenta un adevarat moment al adevarului pentru Dacia. Asta pentru ca, in acelasi an, pe piata auto vor fi lansate mai multe modele concurente.

”Marii jucatori din industria auto au fost prinsi pe picior gresit de criza, insa si-au refacut planurile pentru anii urmatori. Daca pana acum Loganul a defilat practic intr-o piata in care concurenta era destul de mica, in 2012 nu va mai fi asa usor”, a declarat analistul auto Dan Sava.

Fapt confirmat de Patrick Pelata, COO-ul Group Renault: „Va fi mult mai greu decat ceea ce am fost nevoiti sa facem in 2001-2004. Si trebuie sa facem totul bine, pentru ca deja avem competitori si in acest segment. Toyota face un anti-Logan in India, China, Thailanda, Brazilia si Rusia”.

Peugeot Citroen pregateste lansarea in 2012 a modelelor cu nume de cod M3 si M4. Potrivit presei franceze, noua gama, denumita „Essentielle”, va fi construita pe baza conceptului C-Cactus, lansat in premiera mondiala la Salonul de la Frankfurt din 2007.

„Citroen spera sa ii ajunga din urma pe rivalii de la Renault, care au creat fenomenul Dacia. Vor lansa o gama ce se doreste a fi pe masura legendarului Citroen 2CV, care in anii 50, era cel mai ieftin din piata”, a scris Le Tribune.

Skoda pregateste, la randul sau, un model care va inlocui Octavia I, denumit Felicia, ce ar urma sa concureze, potrivit presei cehe, Dacia Logan sau ceva mai titratul Renault Symbol. Modelul, ce va fi plasat intre Fabia si Octavia II, atat ca pret cat si ca dimensiuni, va include o echipare ceva mai redusa si o oferta limitata de motoare, astfel incat pretul sa ramana in limite rezonabile.

Si Opel a anuntat anterior ca este interesat de productia unui automobil de clasa mica, la un pret de 8.000 de euro, insa planurile nemtilor au fost date peste cap de criza financiara.

„Modelul Citycar al Opel este un vehicul pentru viitor”, a declarat Hans Demant, seful Opel, pentru revista Auto motor und sport, citat de AFP.

”Concurenta va fi acerba, iar francezii stiu asta. Abia atunci vom vedea, cu adevarat, cat de performanta este marca romaneasca. Daca vor reusi cu primul model, sa ne asteptam ca noua gama sa aiba tot 7-8 modele, de la berlina, la MCV, un Van, un SUV si un Pick-up”, a declarat Marinescu.

Sapte modele Dacia au fost lansate pana in prezent sub marca Renault, si anume: Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster.

Anul viitor, Dacia va lansa un nou model, un monovolum de 7 locuri, ce va fi prezentat, cel mai probabil, la salonul auto de la Geneva, din martie 2011. Potrivit francezilor de la AutoPlus, daca la Geneva va fi prezentat conceptul, la abia la salonul de la Frankfurt vom vedea versiunea de serie. Masina va imprumuta detalii de la modelul Kangoo, una dintre noutati fiind portierele spate culisante. Preturile monovolumului Dacia vor incepe de la 11.000 de euro.