- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia vs. Ford. Incepe “Razboiul Stelelor” in industria auto romaneasca

19 Sep, 00:07 • razvan.codorean
Dacia si Ford isi pregatesc cu migala strategiile pentru 2012, anul in care industria auto romaneasca ar putea veni cu cel putin trei noi automobile. Noul Logan, Dacia Popster si Ford B-Max vor fi concurenti pe o piata in care batalia pentru clienti se anunta a fi mai puternica ca oricand.
Dacia vs. Ford. Incepe “Razboiul Stelelor” in industria auto romaneasca

Dacia este, inca din 1968, odata cu lansarea primei Dacii 1100, “Regina Soselelor” din Romania. Oltcit-ul si Aro nu au reusit sa ii ameninte locul privilegiat in preferintele romanilor. 2012 ar putea aduce insa un adevarat restart in industria automobilului din Romania.

Lansarea productiei modelului B-Max la Craiova va ameninta, cu adevarat, pozitia constructorului de la Mioveni.

Americanii de la Ford sunt, la randul lor, constienti de faptul ca Dacia pregateste in 2012 un refresh de substanta al ofertei de automobile.

Dacia, amenintata si de alti producatori ?

Skoda pregateste [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/skoda-mission-l-un-model-intre-fabia-si-octavia-68087/]modelul anti-Logan, Mission L[/url], iar chinezii vor lansa, tot anul viitor, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/voleex-ataca-loganul-vor-cumpara-europenii-o-masina-chinezeasca-made-in-bulgaria-video-63959/]modelul Voleex[/url], primul model foarte ieftin “made in UE” cu care vor sa “rupa” piata.

[b]Loganul a murit, traiasca Logan 2.0![/b]

Ca urmare a amenintarilor, Dacia si-a reorganizat din temelii strategia de business. La uzina de la Mioveni va incepe productia monovolumului Logan Popster, iar in toamna va fi lansata si [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-reinventeaza-loganul-cum-va-arata-noul-model-66806/]noua generatie Logan[/url].

“Vom pastra atuurile marcii: pretul acceptabil, robustetea masinilor, spatiul, iar ideea principala pentru noi este ca Logan trebuie sa mentina aceste valori dar sa-i aiba o perceptie de calitate si imagine de masina mai moderna, mai sofisticata.”,  a declarat Laurens van den Acker, designerul sef al Renault, intr-un interviu pentru 0-100.ro.
[img=2063]Cum ar putea arata noul Logan, in viziunea presei franceze[/img]

Francezii de la Renault vor sa ramana in poll-position cu o masina „mai germana, mai nordica, onesta ca un Volkswagen” si ieftina ca „legendarul” Logan, prima ”masina globala” a producatorului de la Mioveni.

„Vrem ca Renault sa fie mai latin, Dacia mai nordica, mai germanica”, a [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/seful-de-design-renault-noul-logan-va-fi-mai-german-mai-nordic-onest-ca-un-volkswagen-57890/]afirmat, anterior[/url], van den Acker. „Renault senzual, Dacia robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel putem obtine o complementaritate placuta, cu doua marci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi clienti. Primul Logan a fost desenat foarte utilitarist. A fost o masina onesta, dar uneori onest poate insemna banal. Si Volkswagen e onest, dar e vorba de un alt tip de calitate” , a mai spus designerul de la Renault.

Noua masina este vazuta, astfel, undeva intre Renault Fluence, Skoda Octavia, VW Passat, Ford Focus si Chevrolet Cruze. Cel putin din punct de vedere vizual. Cu alte cuvinte, low-cost cu „fata umana „.
[img=2062]Skoda va lansa in 2012 automobilul anti-Logan[/img]

Dacia va lansa un nou model pentru ca actuala versiune Logan este deja imbatranita, cel putin pentru standardele occidentale.  Din 2004 si pana in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa il cosmetizeze, insa, pe ansamblu, masina a depasit cu mult ”varsta morala”. Daca n-ar fi fost Programele Rabla, productia ar fi scazut dramatic.

Pentru a-si pune in practica planurile privind noua generatie Logan, Dacia va externaliza productia Sandero in Africa, astfel ca la Mioveni se va mai produce din 2012 doar Logan 2.0 si modelului Duster, singurul care inregistreaza, in prezent, vanzari in crestere pe pietele internationale.

In plus, in conditiile in care [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-in-declin-inmatricularile-in-ue-au-scazut-cu-peste-8-la-sapte-luni-68248/]vanzarile pe pietele europene[/url] au scazut sensibil, Dacia va incerca sa isi orienteze vanzarile catre alte destinatii, in prim-plan aflandu-se Africa si Asia Centrala.

Sapte modele Dacia au fost lansate pana in prezent sub marca Renault, si anume: Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster.

[b]Amenintarea “fantomei” Ford[/b]

Ford promite, inca din 2009, ca va incepe productia mobelului B-Max in Romania. A tot amanat-o, din cauza crizei, iar ultimul termen luat in calcul este primavara anului viitor. In tot acest timp, Ford a fost comparata cu o fantoma, prea putine dintre investitiile asumate devenind realitate, in ciuda angajamentelor luate prin contractul de privatizare.

Vicepresedintele Ford Europe Wolfgang Schneider, a declarat, zilele trecute, la [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/ford-uzina-de-la-craiova-va-atinge-capacitatea-maxima-de-productie-in-2015-68121/]salonul auto de la Frankfurt[/url], ca anul viitor ar putea fi produse 100.000 de automobile, iar pana in 2015 se va ajunge la capacitate maxima de productie, de 300.000 unitati.
[img=2061]Ford B Max va fi produs in 100.000 exemplare in 2012[/img]

„Productia masinii de clasa mica va incepe in primavara lui 2012 si tot anul viitor va fi produs si motorul eco-boost”, a declarat, recent, pentru DailyBusiness.ro, Nadia Crisan, membru in Consiliul de Administratie al Ford Romania. 
 
„Ford a ramas in Romania consecvente angajamentelor strategice, insa noi producem in functie de cererea pietei”, a declarat Nadia Crisan.   „Vrem sa vedem ce se intampla in aceasta vara cu statele europene care au probleme economice majore si cum va impacta aceasta situatie puterea de cumparare. Avem  angajamente de 675 de milioane de euro, acesti bani vor fi investiti in totalitate la fabrica de la Craiova”, a explicat oficialul Ford.  

In gama Ford, noul B-Max, un monovolum subcompact dezvoltat pe platforma Fiesta, va inlocui actualul Fusion, aflat in fabricatie de la inceputul deceniului trecut. B-Max va concura direct cu modele precum Opel Meriva, Citroen C3 Picasso si Renault Modus. Cititi detalii despre noul B-Max intr-un [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/noi-poze-spion-cu-ford-b-max-modelul-made-in-romania-galerie-foto-67565/]alt material DailyBusiness.ro[/url].

Presedintele Ford Europa, Stephen Odell, a declarat, cu ocazia lansarii de la salonul de la Geneva, ca B-Max se adreseaza familiilor tinere care isi doresc un automobil polivalent, spatios si modern.

Pentru Dacia, intentiile Ford suna foarte prost, mai cu seama ca masina, in varianta economica, va costa sub 10.000 de euro. Mai mult chiar, vicepresedintele Ford Europe, Wolfgang Schneider a declarat ca la Craiova ar urma sa se produca si o masina de clasa mica. Nu a prezentat detalii, insa, informatia in sine a fost de natura sa dea fiori reci pe spatele managerilor francezi de la Dacia.

Cum va reactiona Dacia? Va pregati, la randul sau, o masina de clasa mica? Analistii spun ca este dificil de dat un raspuns. “In prezent niciunul dintre cei doi jucatori nu indrazneste sa priveasca prea departe pentru ca situatia economica mondiala e de asa natura incat e greu sa iti faci planuri”, spune analistul auto Razvan Mironescu.

“Cert este ca 2012 ii va aduce Daciei inca un competitor de calibru, in conditiile in care si asa reuseste doar prin pretul scazut sa mai faca fata competitiei acerbe practicata de modelele de import. Pentru Ford, debutul productiei in Romania va fi, de asemenea, o provocare. Cu Transit nu au facut mare lucru, asa ca, pentru a justifica sutele de milioane de euro investite la Craiova, vor trebui sa vina cu un produs peste cele ale Dacia, daca ne referim doar la piata interna.”, a mai spus acesta.