- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Expertii despre Dacia Duster: Un SUV Nissan in caroserie de Logan, ce va \’\’democratiza\’\’ segmentul SUV-urilor

03 Mar, 00:01 • razvan.codorean
Primul SUV din istoria Dacia ar putea avea un succes mai mare decat Logan, pentru ca este un off road veritabil, la un pret surprinzator de mic, spun expertii auto, citati de DailyBusiness.ro. Fiabilitatea ar urma sa fie dovedita de folosirea din plin a pieselor de la Nissan, iar testele NCAP vor demonstra cat este de sigur acest model.
Expertii despre Dacia Duster: Un SUV Nissan in caroserie de Logan, ce va \'\'democratiza\'\' segmentul SUV-urilor

Duster a primit numeroase laude, cu ocazia lansarii oficiale a masinii la Salonul Auto de la Geneva: o adevarata revolutie, un produs incredibil, inovativ, spectaculos, principalul vehicul de profit al Dacia in urmatorii ani, un cosmar pentru concurenta, o masina care va democratiza segmentul SUV-urilor. Insa dincolo de declaratiile PR-istice, menite sa creasca interesul si sa impulsioneze vanzarile, si dincolo de pretul atractiv, ramane intrebarea: De ce as cumpara un SUV de la Dacia?
[dbvideo=395]

Privind la adevaratele transee pe care autoritatile le numesc ”drumuri” (detalii aici), mai ca iti vine sa te uiti cu interes la oferta celor de la Dacia. Dar de ce sa nu iti iei un model strain, un Hyundai sau un Kia, producatori specializati in constructia de astfel de SUV-uri, ale caror modele sunt prezente de mult pe piata, si s-au dovedit fiabile? Si asta mai cu seama ca inginerii de la Dacia se afla la prima experienta in materie de astfel de masini, iar asta, de regula, in industria auto ridica serioase semne de intrebare.

Expertii in industria auto sustin, in general, tentativa Dacia. Mai mult chiar, reputatul analist auto Dan Vardie, directorul Autshow, a anuntat, deja, ca a semnat actele pentru a fi al doilea roman care va conduce un Duster, dupa presedintele Basescu.
[quote=Dan Vardie, director Autoshow]Dacia Duster va democratiza piata SUV-urilor[/quote]
”Sunt convins ca Duster va fi un mare succes”, spune Vardie. ”Masina are elemente de dotari care sunt mai bune decat cele ale concurentei, de la greutatea mai mica, la unghiul de atac. Nu mai zic de pret care, de cand a fost anuntat, toata lumea ma intreaba daca este adevarat sau reprezinta o gluma”, spune Vardie.

Adrian Mihaltianu, un alt expert in piata auto, ale carui opinii le puteti citi si in blogul sau de pe DailyBusiness.ro, este la fel de increzator in performantele modelului lansat la Geneva.

”Duster se anunta a fi off-road veritabil. Dincolo de pret, care este imbatabil, este important de precizat ca SUV-ul de la Dacia imprumuta piesele din familia Renault-Nissan. Asta inseamna piese folosite si rasfolosite, ce si-au dovedit viabilitatea. Din ce stiu pana acum, doar cutia de viteze e noua”, afirma expertul.

[quote=Adrian Mihaltianu, analist autor] Duster este, de fapt, un Nissan in caroserie de Logan[/quote]
Dincolo de entuziasmul analistilor, cat este intr-adevar de fiabil Duster-ul, cum se comporta pe strazile din Romania, cat este de sigur, vom afla abia dupa primele drive-test-uri.

”Masina asta va fi testata si retestata. Multi vor incerca sa o distruga, sa ii gaseasca hibele, pentru ca intr-adevar este o masina care, daca se va dovedi atat de buna pe cat este promovata, va revolutiona segmentul SUV-urilor”, spune analistul auto Razvan Marinescu. ”Asa ca vom afla cat de curand ce atuuri si ce probleme are”, adauga acesta.

Mihaltianu este sigur ca masina va obtine 4 stele la testele EURONCAP, in conditiile in care dispune, in optionale, printre altele, de airbaguri laterale si ESP.

Expertii: Cine stie ce inseamna SUV, va alege 4X4

Expertii auto cred ca, chiar daca cel mai ieftin model va costa numai 10.500 de euro, in varianta 4×2, cel mai bine vandut va fi cel cu tractiune integrala. ”Ma astept ca cele mai bine vandute variante sa fie cele intermediare, cu tractiune integrala, undeva la 13-14.000 euro. Cine stie ce inseamna 4X4 nu cred ca se va zgarci la bani”, estimeaza Mihaltianu.

Estimarea coincide cu cea facuta de Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia, care a declarat ca se asteapta ca jumatate din vanzarile SUV-ului Duster pe plan local sa fie in versiunea cu tractiune integrala.
[dbvideo=396]
„Cred ca in Romania cererea va fi impartita in functie de tractiunea 4×2 si 4×4. Este insa posibil ca, din ceea ce am observat pana acum, vanzarile sa fie inclinate catre tractiunea integrala, spre deosebire de pietele straine, unde cererea merge spre 4×2”, a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia.

Oficialii de la Dacia cred ca, indiferent de versiune, ”masina nu va avea concurenta”. De alttfel, analizand ofertele principalilor concurenti din piata, diferenta de pret pare semnificativa.

Cel mai ieftin Hyundai Tucson, 2.0DOHC M/T porneste, in varianta de baza, de la 15.815 euro, Nissan Qashqai 1.6 115 CP are un pret de achizitie de 18.981 euro TVA inclus, Ssangyong Actyon A200 4WD Business Automatic costa 19.807 euro, Fiat Sedici 1.9 Multijet pleaca de la 16.087 euro cu TVA inclus, Kia Sportage 2.0 GSL 4×2 MT CLASSIC costa 17612 euro, in timp ce Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD are un pret de achizitie de 13.850 euro cu TVA inclus. Bineinteles, nivelul de dotari difera de la un model la altul, multe dintre concurentele Duster venind cu dotari peste modelul de la Dacia inca din varianta de baza.

Diferentele, pe ansamblul ofertelor, sunt insa foarte mari. La full-option, cu piele, ESP si airbaguri laterale, Duster isi depaseste insa net toti concurentii cu pretul de circa 17.500 euro, spune Mihaltianu.

”Hyundai si Kia, principalii concurenti, se afla in prezent intr-o pozitie ciudata. Cu noile versiuni, se duc in sus ca valoare, in timp ce Dacia a ramas ca alegere aproape singura pe acest segment”, a explicat Adrian Mihaltianu.

Intr-o declaratie facuta pentru DailyBusiness.ro, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe afirma ca, atunci cand a fost conceput, Dusterul a fost creat tocmai sa exploateze la maxim oportunitatile din piata.

Duster va fi comercializat prin programul Rabla

Apropo de oportunitati. Noul model va fi comercializat prin programul Rabla asa ca, adunand trei rable, pretul celui mai ieftin Duster ar putea cobora pana la 7.800 de euro. Luand in calcul si oferta de leasing a RCI, societatea de leasing a Dacia, SUV-ul devine o oferta de temut pentru concurenta.

Directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar, declara, de altfel, marti, imediat dupa lansarea Duster, ca se asteapta ca noul model de la Dacia sa devina un concurent important in piata auto romaneasca.
[quote=Brent Valmar, director general Porsche Romania]La pretul anuntat si avand in vedere si comenzile si cererile prin programul Rabla, nu vad de ce Duster n-ar inregistra vanzari bune[/quote]
Valmar remarca insa faptul ca este posibil ca Duster-ul sa ”canibalizeze” Sandero, urmand sa ia o parte din cota de piata a modelului. ”Pericolul de canibalizare este unul real”, spune analistul Razvan Marinescu. ”Insa, sa nu uitam ca asa s-a spus si despre Logan, despre Sandero, care insa au reusit sa isi gaseasca clientii lor, fara sa afecteze gama Clio-Symbol, multa vreme cea mai vanduta masina straina din Romania”, a spus expertul.

Dincolo de estimarile expertilor, oficialii de la Dacia sunt siguri ca Duster-ul va avea mare succes. Au anuntat, deja, ca de luna viitoare la uzina din Mioveni se va lucra si in weekend, pentru a acoperi cererea estimata la 60.000 de unitati pana la finele anului, adica 20% din capacitatea de productie.

”Duster-ul nu are, practic, un public tinta. Se adreseaza si persoanelor fizice, aflate in cautarea unei masini cu ampatament ridicat si portbagaj incapator, dar si firmelor si institutiilor publice, care simt nevoia unui automobil fiabil in orice conditii de drum”, a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.

Directorul de produs Dacia, Beatrice Foucher, remarca, cu ocazia lansarii oficiale de la Geneva, ca noul model aduce, dincolo de pret si fiabilitate, costuri reduse de intretinere si reparatie, cu mult peste nivelul concurentei, insistand pe faptul ca garantia de 3 ani oferita, in limita a 100.000 de km, certifica ca modelul este unul viabil.