Ferrari a decis să amâne cu doi ani lansarea celui de-al doilea model electric al său, noul termen fiind 2028, în loc de 2026, cum era planificat inițial. Decizia vine în contextul unei cereri scăzute din partea clienților fideli ai mărcii, care nu par dornici să renunțe la tradiționalele motoare pe benzină, puternice și zgomotoase, în favoarea propulsiei electrice.
Te-ar mai putea interesa și: Cât te costă să customizezi un Ferrari. Vopseaua noului 12Cilindri costă cât un Volkswagen Golf. Prețul bolidului de lux depășește suma de 435.000 de euro în unele cazuri
Primul model 100% electric al constructorului italian de supercaruri urmează să fie lansat în 2026, într-o serie limitată, pentru a testa reacția pieței. Al doilea model electric, care era planificat să urmeze rapid, va fi produs într-un volum mai mare, dar lansarea a fost decalată din cauza lipsei comenzilor ferme și a interesului redus din partea fanilor tradiționali ai brandului.
Ferrari produce deja modele hibride din 2019, dar trecerea completă la electrificare se dovedește un proces complicat. Provocările țin nu doar de tehnologie — în special greutatea bateriilor care afectează dinamica specifică unei mașini sport — ci și de acceptarea din partea publicului. Mulți clienți Ferrari asociază marca cu experiența auditivă și senzorială unică oferită de motoarele termice, iar mașinile electrice nu reușesc încă să le ofere aceleași emoții.
Această decizie a Ferrari reflectă și tendințele de pe piața europeană. Un studiu global recent arată că interesul pentru mașinile electrice a scăzut considerabil, mai ales în rândul celor care nu au mai condus un vehicul electric până acum. În Europa, procentul șoferilor interesați să cumpere un BEV (vehicul electric pe baterii) a scăzut de la 48% în 2024 la 41% în 2025. În SUA, scăderea este mai puțin accentuată, dar vizibilă.
Principalul motiv invocat de potențialii cumpărători rămâne prețul. În Europa, 43% dintre cei care nu dețin o mașină electrică spun că aceasta este prea scumpă. Acest obstacol afectează nu doar vânzările în masă, ci și apetitul pentru modele de lux precum cele ale Ferrari, unde prețurile pot depăși oricum 300.000 de euro.
Te-ar mai putea interesa și: Romina Gingașu și-a cumpărat o bijuterie pe patru roți. Soția româncă a lui Piero Ferrari a dat 900.000 de mii de euro pe bolidul identic cu al lui Zlatan Ibrahimovic!