Intrarea în vigoare a noilor norme europene privind emisiile de CO₂ a generat scăderi semnificative în producția auto din România, afectând în special uzinele Dacia și Ford. În prima lună a anului 2025, producția totală de vehicule din țară a scăzut cu 19,1% față de aceeași perioadă a anului anterior, atingând doar 39.463 de unități, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Vești noi pentru șoferi! Sistemul de taxare pentru autoturismele vechi care va descuraja cumpărarea mașinilor second-hand
foto: auto
Cea mai mare lovitură a fost resimțită de uzina Dacia din Mioveni, care a înregistrat o reducere drastică de 31,49% a producției, fabricând doar 22.165 de vehicule în ianuarie. Această scădere de peste 10.000 de unități s-a datorat, în principal, mutării producției modelului Jogger în Maroc și intrării în vigoare a noilor reglementări europene de mediu.
Noile norme impun o valoare medie a emisiilor de CO₂ de 93 g/km per vehicul vândut, o limită dificil de atins pentru modelele actuale Dacia, cu excepția electricului Spring. Pentru a menține media emisiilor impusă de UE, este posibil ca producția de la Mioveni să fie limitată conform cotelor stabilite de Grupul Renault.
În ceea ce privește uzina Ford Otosan de la Craiova, aceasta a produs în ianuarie 17.298 de vehicule, marcând o creștere de 5,64% față de aceeași lună din 2024. Totuși, această creștere a fost susținută exclusiv de modelele Courier, care au avut o producție crescută la 7.313 unități (față de 4.337 în ianuarie 2024). În schimb, modelul Ford Puma a suferit o scădere de 17%, cu doar 9.985 de unități produse, comparativ cu 12.037 în anul precedent. Și în acest caz, scăderea este atribuită noilor norme europene de emisii.
Te-ar mai putea interesa și: Salariul unui mecanic auto în România 2025. Cât câștigă unul dintre cei mai căutați profesioniști