- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Peste 200.000 de șoferi români de peste 70 de ani își pun viața în pericol! „Mașina se transformă în armă”

07 Oct, 22:52 • Bugiu ⁠Ana Maria
Peste 200.000 de șoferi români au vârste de peste 70 de ani, iar capacitatea lor de a conduce este îngrijorătoare. O bătrână a fost surprinsă urcându-se la volan.
Peste 200.000 de șoferi români de peste 70 de ani își pun viața în pericol! „Mașina se transformă în armă”

Peste 200.000 de șoferi din România au vârste de peste 70 de ani, iar capacitatea lor de a conduce este îndoielnică, deoarece evaluarea medicală se realizează doar o dată la 10 ani și adesea este superficială, potrivit Antena 3 CNN.

O bătrână din Târgu Jiu, care necesită un cadru metalic pentru a se deplasa, a fost surprinsă urcându-se la volan, stârnind îngrijorări legate de siguranța pe drumuri și evidențiind o problemă mai amplă în ceea ce privește conducătorii auto vârstnici.

Te-ar mai putea interesa și: Lovitură pentru șoferi! O arteră importantă din nordul Capitalei, complet închisă pentru 2 luni!

foto: șoferi bătrâni

Peste 200.000 de șoferi români de peste 70 de ani își pun viața în pericol! „Mașina se transformă în armă”

Peste 200.000 de șoferi din România au vârste de peste 70 de ani, iar capacitatea lor de a conduce în siguranță este din ce în ce mai contestată. Medicii spun că odată cu înaintarea în vârstă, reflexele și capacitatea de reacție se degradează, afectând performanțele vizuale și coordonarea motorie. De exemplu, medicul Daciana Toma afirmă că pacienții vârstnici nu au aceeași capacitate vizuală ca atunci când erau tineri, iar acest lucru este valabil și pentru sistemul osteo-muscular și cel nervos, ceea ce duce la reacții mai lente în trafic.

„Pacienţii nu mai au aceeași capacitate de a vedea, aceleași performaţe vizuale ca atunci când sunt tineri. Acelaşi lucru se întâmplă pe sistemul osteomuscular, pe sistemul nervos şi atunci cumva înţelegem de ce totul se întâmplă mai încet”, a declarat medicul Daciana Toma.

Conform legislației românești, nu există o limită de vârstă pentru deținerea permisului de conducere, iar reînnoirea acestuia se face la fiecare 10 ani, inclusiv reevaluarea medicală. Titi Aur, specialist în conducere defensivă, subliniază că acest sistem are slăbiciuni, având în vedere că o problemă medicală poate apărea între reevaluările de 10 ani.

Reevaluările nu sunt întotdeauna efectuate riguros. De exemplu, în acest an, polițiștii din București și Ilfov au descoperit clinici care eliberau fișe medicale fără un control efectiv al pacienților, procesul durând mai puțin de 10 minute.

„Sistemul are multe lipsuri. Pentru că, dacă verificarea medicală, fişa medicală, trebuie să o faci o dată la 10 ani, s-ar putea ca după un an după ce ai făcut această fişă medicală să ai o problemă medicală”, spune și Titi Aur, specialist în conducere defensivă.

Aceasta a dus la situații în care polițiștii au observat că anumiți șoferi nu ar trebui să conducă, dar nu pot acționa fără un document medical corespunzător. Cosmin Andreica, președintele sindicatului Europol, menționează că polițiștii întâlnesc adesea șoferi care nu văd bine și nu poartă ochelari, dar lipsa accesului la informațiile medicale relevante îngreunează intervenția lor.

Există o problemă sistemică mai largă, care se leagă de educația și conștientizarea șoferilor în privința pericolelor pe care le prezintă conducerea vehiculelor. Titi Aur spune că o mașină poate deveni o armă dacă nu este controlată corect.

Comisia Europeană a propus modificarea legislației privind permisele de conducere, sugerând o creștere a perioadei de valabilitate a acestora la 15 ani.

„E clar că poliţiştii rutieri întâlnesc şoferii în trafic şi constată că nu văd bine, încearcă să se semneze procesul verbal şi se apropie foarte mult de el fără a avea ochelari de vedere. Sunt multe afecţiuni medicale la care noi nu avem acces, dar medicii de familie au acces”, a spus Cosmin Andreica, preşedintele sindicatului Europol.

„Avem o problemă generală de sistem, de educaţie, de înţelegere. De a înţelege pericolul la care ne expunem când conducem. Maşina este o armă sau se transformă în armă dacă nu o mai pot controla”, a mai spus Titi Aur.

Te-ar mai putea interesa și: Panică printre șoferi! Zeci de mașini vandalizate în București și un mesaj misterios scrijelit pe capote

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”