Auto

Piata auto europeana, in declin. Cum va suporta Dacia loviturile crizei

26 Sep, 00:03 • cristian.lacraru
Trimestrul al patrulea al anului va fi unul foarte prost pentru piata auto din Europa, pe fondul agravarii crizei si scaderii puterii de cumparare, iar analistii asteapta o scadere cu 2,5% pentru intreg anul 2011, se arata intr-un studiu recent al PriceWaterhouseCoopers. DailyBusiness.ro a stat de vorba cu specialistii din domeniu pentru a afla cum va evolua Dacia in aceasta perioada de criza.
Piata auto europeana, in declin. Cum va suporta Dacia loviturile crizei

Criza va avea o influenta asupra Dacia, a declarat pentru DailyBusiness.ro Constantin Stroe, vicepresedinte al companiei. Acesta se asteapta la o diminuare a volumelor, insa valoric sau ca profitabilitate nu asteapta evolutii semnificative.

Totusi, spune Stroe, vanzarile de pe piata din Romania vor merge „foarte slab” in continuare.

Analistul auto Adrian Mihaltianu ii impartaseste opinia. „Dacia va fi afectata foarte mult la nivel intern. La nivel extern va fi afectata mai putin”, a declarat acesta, pentru DailyBusiness.ro.

Mihaltianu crede ca, pe langa criza, si alti factori, precum imbatranirea modelelor Logan si Sandero, contribuie la vanzarile proaste ale companiei.

El se asteapta ca trendul vanzarilor Dacia sa se schimbe in Europa odata cu [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-lanseaza-in-aprilie-2012-o-noua-masina-de-familie-68122/]lansarea noilor modele[/url], asteptate intre pe piata la anul.

Totusi, acesta nu crede ca vanzarile producatorului auto vor reveni pe crestere in Romania in mai putin de doi ani, si asteapta cel mult o stabilizare.

Si asta in primul rand din cauza pietei automobilelor second-hand, care este foarte dezvoltata in tara noastra, spune analistul.

Piata auto europeana este asteptata sa scada cu 2,5% in acest an, pana la 13,4 milioane de unitati, pe fondul inrautatirii perspectivelor economice si somajului ridicat, se arata intr-un studiu recent al PWC. Analistii pun cresterea de 7,3% pe care piata auto a inregistrat-o in august pe seama unui august 2010 foarte prost, si nu pe seama unei reveniri a pietei.

Singura piata majora care pare a nu fi afectata de criza este Germania, care se afla in prezent „in grafic” pentru o crestere de 9,7% pentru acest an.

Cu toate acestea, vanzarile Renault si Dacia [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/inmatricularile-renault-si-dacia-in-germania-au-crescut-cu-2-5-la-sapte-luni-sub-ritmul-pietei-66243/]au crescut cu numai 2,5%[/url] pe aceasta piata in primele sapte luni ale anului.

La nivelul intregii Uniuni Europene, inmatricularile Dacia [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-in-declin-inmatricularile-in-ue-au-scazut-cu-peste-8-la-sapte-luni-68248/]au scazut cu peste 8%[/url] in aceeasi perioada.

In primele 8 luni, vanzarile totale de autovehicule au scazut cu circa 7,9%, autoturismele inregistrand o scadere de 11,9% (60.051 unitati fata de 68.140 in 2010). S-au vandut in total, in primele 8 luni ale lui 2011, 69.994 unitati (autoturisme si vehicule comerciale), din care in august, 8.913 unitati, conform datelor APIA de vineri.

Pe de alta parte, productia de autoturisme din Romania s-a majorat de circa 60 de ori in luna august a acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la 16.049 de unitati, de la 237 unitati. Cresterea spectaculoasa din aceasta luna se poate explica insa prin faptul ca august 2010 a fost o luna slaba pentru industria de profil, cu o scadere a productiei de autoturisme scazand de 99% fata de iulie 2010.