In acest moment se realizeaza sistemul rutier pe podul hobanat (pod suspendat cu cabluri inclinate tip harpa -n.r.), aceasta reprezentand ultima etapa inainte ca intreg pasajul sa intre in testarile finale.
„In ceea ce priveste aceasta etapa, dupa terminarea predalelor, se armeaza podul si se toarna betonul – si aici vorbim de 20.000 de tone de beton – incep testarile astfel incat, la sfarsitul lunii martie sa avem podul terminat, asa cum am promis. Avem certitudinea ca lucrarea se va termina la termen”, a declarat Oprescu.
De asemenea, primarul a discutat cu constructorii despre posibilitatea deschiderii partiale a circulatiei pe pod, intre portiunea Grozavesti si Plevnei.
„Este o solutie pe care ne-o dorim de echilibrare a traficului, insa suntem in faza de studiu a acestei variante, pentru ca vrem sa avem certitudinea ca, din punctul de vedere al sigurantei circulatiei, nu exista nici o problema”, a spus Oprescu.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti.
Contractul, in valoare de peste 160 de milioane de euro, a fost semnat in iulie 2006 si are o durata a executiei 45 de luni.