„Specialistii Renault au examinat capacitatile de productie ale fabricilor Dagdizel si Gorky, cat si anumite zone din Khabarovsk. Delegatia a vizitat si orasul Sovetskaya Gavan unde au analizat terenul care a apartinut companiei Northern Shipyard”, se arata pe site-ul guvernului din regiunea Khabarovsk, citat de agentia RIA Novosti.
Potrivit sefului diviziei Renault Rusia, Igor Titov, producatorul auto are nevoie de un teren de 25 de hectare, inclusiv 20.000mp pentru constructia propriu-zisa a fabricii.
„Principalele cerinte pentru terenul de circa 25 de hectare sunt racordarea la conductele de gaze si accesul la o linie de cale ferata. Produsele finite vor fi distribuite in regiunile rusesti prin intermediul infrastructurii feroviare si vor fi vandute totodata in Extremul Orient rus”, a declarat Titov, citat de site-ul mentionat.
Guvernatorul regiunii Khabarovsk, Vyacheslav Shport, l-a asigurat pe Titov ca executivul va crea conditiile necesare pentru ca Renault sa inceapa productia de masini in regiune.
Recent, Volkswagen si Ford au acceptat facilitatile oferite de guvernul rus ce prevad posibilitatea importului de componente cu taxe cuprinse intre 0 si 3%, in schimbul unor investitii in urma carora sa produca cel putin 300.000 de unitati pe an.
Strategia executivului rus are ca obiectiv dezvoltarea industriei auto locale, in conditiile in care, in urmatorii patru ani, vanzarile de masini din Rusia le-ar putea depasi pe cele din Germania.