- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Salonul Auto de la Paris aliniaza la start peste 90 de premiere

03 Oct, 00:01 • razvan.codorean
Salonul auto de la Paris aduce in acest an mai mult de 90 de premiere auto, cele mai multe fiind din zona automobilelor de clasa mica si medie, in versiuni economice si mai putin poluante. De la noul Ford Ka, la hibridele de la Toyota si Honda, pana la "electricul" GM Volt, salonul de la Paris prezinta noul trend din industria auto mondiala in urmatorul deceniu.
Salonul Auto de la Paris aliniaza la start peste 90 de premiere

Costuri cat mai mici, consum redus si preocupare pentru mediu. Acestea sunt premisele pe care se bazeaza majoritatea producatorilor auto la nivel mondial atunci cand vorbesc despre automobilele urmatorilor 10 ani. In conditiile in care piata auto franeaza puternic in acest an pe fondul crizei economice mondiale, marcand in luna august scaderi de vanzari de peste 40%, salonul auto de la Paris, ce va fi inaugurat pentru public sambata, va fi deschis sub semnul preocuparii.

Marii producatori auto au spus „adio” SUV-urilor butucanoase, iar masinile de clasa mare nu mai sunt aproape deloc in atentia presei. Focusul se pune in acest an pe masinile din clasa medie si mica, in special pe cele ecologice, mai multe si mai spectaculoase ca oricand.

Vedeta salonului, din acest punct de vedere, se anunta deja celebrul Volt, al celor de la General Motors, un automobil electric ce va fi vandut din 2011 in Europa. Un automobil cu un motor electric de 150 CP, o autonomie de 64 km pe baterii si o viteza maxima de 160 km/h. Ajutata de motorul conventional, ce consuma 5,8 litri/100 km, masina poate parcurge cam 500 km. Marea problema a masinii este legata de pret. Chiar daca nu a fost anuntat inca oficial, Volt ar urma sa coste 40.000 de dolari, estimeaza presa de specialitate.

Oferta masinilor electrice este, de altfel, extrem de variata. Mitsubishi prezinta, in premiera europeana, modelul electric Miev, un concept cu patru locuri, Optimal Energy lanseaza o masina electrica, cu sase locuri, pentru transportul de pasageri, Venturi prezinta o masina electrica urbana, francezii de la Aixam vin cu un prototip destinat circuitelor de karting, Matra lanseaza un concept electric in cinci versiuni, intitulat Concept Car, iar confratii de la Heuliez prezinta un alt automobil electric, Compact Electric Vehicule.

Citroen prezinta Hypnos, un model echipat cu un motor hibrid de 200 de cai putere, Kia lanseaza conceptul crossover-ului urban AM Hybrid II, Honda aduce cu Concept-Car, un model compact, cu propulsie hibrida, iar Mercedes prezinta Clasa S 400 Bluehybrid, cu un consum de 7,9 litri la 100 de kilometri.

In randul masinilor „eco friendly” se prezinta si conceptul celor de la Honda, Insight, cu dubla motorizare – electrica si pe carburant – ce se doreste a fi un concurent serios pentru Toyota Prius. Masina va fi lansata in primavara lui 2009 si va costa in jur de 20.000 de euro.

Nissan isi prezinta, la Paris, conceptul electric Nuvu, ce va fi lansat in 2012-2015, iar Suzuki va prezenta o versiune a hatchback-ului SX4 pe baza tehnologiei celulei de hidrogen. Toyota, pe de alta parte, prezinta modelul IQ, cea mai mica masina cu patru locuri, cu emisii de CO2 de numai 99 grame/ kilometru. Peugeot aduce la Paris conceptul hibrid Prologue, iar Renault aduce Ondelios, un crossover luxos cu doua motoare electrice: unul in spate poate sa-i dea masinii la nevoie tractiune integrala, iar cel din fata imbunatateste acceleratia.

La capitolul masini „eco” este inclus, in premiera, si modelul Dacia Logan eco2, un autovehicul care isi propune sa fie accesibil pentru cumparatori, dar si prietenos cu mediul si care va fi disponibil pe piata din 2009. Emisiile de CO2 ale prototipului sunt de doar 71g/km, iar aceasta modificare s-a facut fara sa se mareasca pretul de vanzare, a anuntat Dacia.

Make-it small!, conceptul care da tonul in industria auto

Dincolo de conceptele ecologice, majoritatea foarte scumpe si cu o fiabilitate inca redusa, industria auto mondiala mizeaza pe solutii mai la indemana, marjand puternic pe masinile de clasa mica, cu motoare „de oras” si consum redus de carburanti.

Ford, Audi si BMW vin cu astfel de concepte, incercand sa prinda o felie cat mai mare din noua piata auto mondiala.

Ford prezinta la Paris noul Ka, a carui productia a inceput in Polonia la fabrica unde e construit si noul Fiat 500. Super-mini-ul este disponibil cu un motor pe benzina 1,2 litri 69 CP si un diesel de 1,3 litri 75 CP. Ford spera ca noua masina sa depaseasca cele 1,4 milioane de unitati vandute din vechea generatie.

Audi lanseaza A1, un concept cu patru usi, ce va fi produs in Belgia. Masina va avea un motor 1,4 litri 150 CP benzina dar si unul electric de 41 CP. Nici BMW nu se lasa mai prejos, la Paris, si prezinta cel mai mic crossover al gamei X, construit pe platforma seriei 1. Mazda prezinta Kiyora, ce va fi lansata pe piata in 2010, sub numele de Mazda 1, un automobil cu un motor de 1,3 litri ce va concura cu masini precum Honda Jazz sau Opel Meriva. Noul Honda Jazz vine sa intregeasca peisajul premierelor din clasa mica.

Premiere si nu prea

Salonul auto de la Paris marcheaza, in acest an, dincolo de noile trenduri din industrie, si o situatie oarecum ciudata, spun analistii. Aproape toate cele peste 90 de premiere de la salon, cu mici exceptii, au aparut deja pe Internet, iar presa le-a preluat fara ezitare.

De vina ar fi situatia actuala din piata auto care a facut concurenta tot mai acerba, pe fondul reducerii cererii. Marii producatori au inteles faptul ca prezentarea noilor modele din timp, sau macar intretinerea atentiei cu mici mostre in genul „fotografiilor spion”, le-ar putea putea aduce mai multi clienti.

In ciuda acestui detaliu, considerat de organizatori ca fiind nesemnificativ, Salonul Auto de la Paris este asteptat sa aduca un nou record de audienta, dupa ce, in 2006, a inregistrat peste 1,4 milioane de vizitatori. La editia precedenta au fost prezentate 83 de premiere mondiale si 25 de premiere europene.

Vedetele salonului se anunta a fi noile generatii Volkswagen Golf VI, Renault Megane III, Ford Ka, Toyota Avensis, Chevrolet Cruze, Hyundai i20, Opel Insignia Sports Tourer, dar si prototipurile Peugeot RC Concept, Renault Ondelios, BMW X1 Concept, Saab 9-x Air Concept, Mini Crossover sau Mercedes conceptFascination.

BMW prezinta cea de-a cincea Seria 7, noul model Seria 3, BMW 118d Cabriolet si BMW 123d Cabriolet. Masina vedeta a celor de la Mitshubishi va fi Lancer Sportback, Renault va prezenta, pe langa Megane 3 Coupé, noul Kangoo si un conceptul viitorului Megane Coupé Cabriolet, Ford va aduce, pe langa noul Ka, noul Kuga 2.5T Individual, iar Kia lanseaza noului crossover urban Soul, cee’d ISG (Idle Stop&Go).

Audi vine cu Q5, un SUV compact care va intra in competitie directa cu Mercedes-Benz GLK, BMW X3, Lexus RX si Volvo XC 60, Cadillac aduce modelul CTS Sport Wagon,Infiniti prezinta in salon noul Infiniti G37, un model bazat pe coupe-ul G37, Peugeot va prezenta noul coupe- – cabriolet 308 CC, Skoda prezinta noua generatie Superb, iar Volvo aduce XC60, concurrent direct cu BMW X3 si Audi Q5.

Dacia, marca nationala, este prezenta la Paris cu trei premiere. Noul Logan MCV facelift, Sandero Diesel si Logan eco2.

Din randul brandurilor de lux, Ferarri prezinta cel mai nou coupe-cabrio, iar Lamborghini iese in evidenta cu sedanul Estoque (numele unei sabii speciale de la coride), ce va concura, spun specialistii, cu viitorul Porsche Panamera si cu cel mai nou model Aston Martin, numit Rapide.

Salonul va fi deschis publicului pe 4 octombrie, ultima zi de vizitare fiind 19 octombrie. Cei care vor sa il viziteze trebuie sa stie ca biletul de intrare costa 12 euro pentru adulti si sase euro pentru copii intre 10 si 18 ani.