- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Se incinge batalia pe piata auto: Cum ar arata un Mercedes \”verisor\” cu Logan-ul?

06 Apr, 19:43 • razvan.codorean
Nemtii de la Daimler si francezii de la Renault-Nissan negociaza in aceste zile ultimele detalii ale unei aliante care ar putea aduce o oferta soc in industria auto: primul Mercedes anti-criza, relateaza surse din industria auto. Automobilul, de clasa mica si ceva mai ieftin, este menit sa contracareze ofertele rivalilor si ar putea marca intrarea Daimler pe piata low-cost.
Se incinge batalia pe piata auto: Cum ar arata un Mercedes \verisor\ cu Logan-ul?

Cine s-ar fi gandit, acum cativa ani, ca Mercedes, simbolul calitatii si luxului in industria germana, ar putea ajunge sa concureze cu Kia, Dacia sau Geely? Si cine si-ar fi inchipuit ca nemtii vor colabora cu francezii pentru constructia de automobile, avand in vedere superioritatea pe care germanii o clamau (din multe puncte de vedere, pe buna dreptate), in privinta calitatii si fiabilitatii modelelor ”made in Germany”.

Criza a spulberat insa toate clasamentele si perceptiile din piata auto. Renault a dat lovitura cu Loganul si anticipeaza un nou succes cu modelul Duster, cel mai ieftin SUV din lume, potrivit World Records Academy. Sud-coreenii de la Kia au invadat piata cu C’eed-ul, indienii de la Tata Motors au preluat Jaguar si l-au readus pe profit, iar chinezii de la Geely au cumparat Volvo de la Ford si pregatesc acum lansarea unui rival pentru Logan, cu tehnologie Volvo!

Pe de alta parte, marele Toyota, in trecut liderul de necontestat al calitatii din industria auto, a ajuns in situatia de a chema in service milioane de masini pentru defecte de fabricatie si sa plateasca, din aceasta cauza, cea mai mare amenda din istoria industriei auto, de 16,4 milioane de dolari.

Mercedes low cost?

Intr-o piata auto in care vanzarile au ajuns sa depinda, in mare parte, de programele de tip Rabla, marii jucatori cauta sa se reinventeze, iar posibila alianta Renault-Nissan-Daimler, ale carei detalii se negociaza in aceste zile, este vazuta de analistii auto ca una dintre solutiile anti-criza.
[img=637]Cel mai ieftin model Mercedes, Clasa A, costa 13.990 euro, fara TVA[/img]

Pentru francezi, o colaborare cu nemtii de la Daimler le-ar putea aduce, in primul rand, un acces mai bun pe piata germana, unde detin o cota de numai 6%. Pe de alta parte, o colaborare cu Mercedes, dincolo de castigurile financiare, ar lucra in mod pozitiv la cresterea prestigiului marcii.

Pentru nemti, afacerea pare a fi chiar mai importanta. Izolata intr-un adevarat turn de fildes, cu o gama de modele scumpe, neadaptata noilor realitati din piata auto mondiala, compania Daimler cauta solutii dupa ce a esuat in tentativa de a colabora cu Mitsubishi si Hyundai si dupa mariajul esuat cu Chrysler. Si asta in timp ce rivalii par a fi mult mai conectati la noua realitate.

VW a lansat noul Polo si pregateste lansarea Up si a unui model low-cost cu Suzuki, Audi abia a lansat A1, BMW propune viitorul City, Ford pregateste deja noul B Max la Craiova, iar Fiat lucreaza la turatie maxima la lansarea noii game de automobile de clasa mica Chrysler. In plus, indienii de la Tata si chinezii de la Geely nu mai pot fi ignorati. Au intrat in liga mare, odata cu achizitia Jaguar si Volvo, iar acum vor sa invadeze piata mondiala cu noi modele, spun ei, ieftine si fiabile.

”Pe o piata in care noul trend este dat de masinile mici, de solutiile cat mai ieftine si ecologice, Mercedes era prins descoperit”, spune analistul Daniel Costea. Vestitul Smart, un gadget de lux in industria auto, s-a transformat dintr-un model la moda intr-un adevarat dezastru financiar.
[quote=Daniel Costea, analist auto]Aveau nevoie de o solutie, iar colaborarea cu Renault le vine ca o manusa. Renault are un cost de fabricatie mult mai redus si stie cum sa construiasca modele de clasa mica[/quote]
”Pentru nemti, parteneriatul este absolut vital. Daca nu reusesc sa faca rost rapid de tehnologie ieftina, vor avea mari probleme”, spune analistul Razvan Marinescu, de la Auto Show-room.

”Actionarii arabi, care si-au crescut anul trecut participatia, nu cred ca vor mai accepta mult timp ca Mercedes sa ramana doar un jucator in piata premium. In vremuri de criza, trebuie sa gandesti simplu. Vrea lumea masini mici si ieftine, de ce sa nu le oferim noi (Daimler- n.r.), mai cu seama ca avem avantajul calitatii marcii?”, afirma Marinescu.

Analistii estimeaza ca Mercedes isi va extinde, astfel, gama in urmatorii 2-3 ani cu 1-2 modele de clasa mica, cu elemente de tehnologie Renault. Ei nu exclud nici varianta ca Mercedes sa propuna si un model low-cost.

”In momentul de fata, totul este posibil. Daca criza se va dovedi sub forma de W, Mercedes va fi nevoita sa isi adapteze ofertele. Vor reduce costurile la minim si vor incerca sa produca cat mai ieftin. Cert este ca noul trend din piata auto, confirmat la Geneva, vizeaza modelele de clasa mica, ieftine si cu propulsie eco”, a mai spus analistul.

Nemtii vor rezultate inca din primul semestru 2010

Dincolo de speculatiile legate de viitoarele modele Mercedes, cert este ca nemtii au intrat in criza de timp. Dovada declaratia directorului general al constructorului auto german, Dieter Zetsche, care a declarat, recent, ca mizeaza pe realizarea unei cooperari cu Renault pe anumite modele inca din primul semestru.

Seful Renault, Carlos Ghosn, artizanul aliantei cu Nissan, a confirmat faptul ca negocierile sunt intr-o faza foarte avansata, insa a refuzat sa prezinte detalii concrete.

Potrivit Wall Street Journal, Renault Nissan si Daimler ar urma sa faca si un schimb de actiuni, de cel mult 3%, simbol al unei relatii pe termen lung. Iar cooperarea sa aduca economii de ordinul miliardelor de euro pentru cei doi giganti din industria auto.

Dincolo de negocierile cu francezii de la Renault, nemtii sunt optimisti ca recesiunea economica va fi depasita si ca vanzarile modelelor premium vor reveni la nivelul din trecut.

Joachim Schmidt, directorul de vanzari al Mercedes-Benz, a declarat marti, citat de 4wheelsnews.com ca se asteapta ca vanzarile din primul trimestru sa marcheze o crestere de peste 10% la nivel mondial.

Vanzarile in urcare s-ar putea datora cererii din Statele Unite pentru modelele clasa E si S. Potrivit jurnalistilor, livrarile Mercedes au crescut in SUA cu 26% in luna martie. Pe piata germana, insa, managerul de la Mercedes estimeaza ca vanzarile vor ramane la nivelul de anul trecut, care au scazut cu 14% fata de 2008.

UPDATE: Renault Nissan si Daimler vor dezvolta in comun Twingo si Smart ForTwo

Francezii de la Renault Nissan si germanii de la Daimler au ajuns la un acord privind dezvoltarea unui parteneriat pe piata auto. Renault Nissan si Daimler vor lucra in comun, printre altele, pentru dezvoltarea noilor generatii de masini Renault Twingo si Smart FortTwo, conform unui comunicat oficial al celor doua companii.

Acordul vizeaza si colaborarea pe segmentul motoarelor, ce vor fi folosite pe noua gama Twingo si adaptate pe viitoarele modele premium Mercedes.

Parteneriatul include, de asemenea, folosirea motoarelor diesel si transmisiei Renault-Nissan pentru Mercedes-Benz Vito. Acordul include, pe de alta parte, sustinerea in comun a vanzarilor si schimbul unor pachete de 3,1% din actiuni.

Presa internationala scrie ca, urmare a acestui acord, Daimler va profita de pe urma experientei Renault pe segmentul automobilelor mici, in timp ce Renault si Nissan vor putea utiliza expertiza Daimler in domeniul motoarelor.

Noul parteneriat va fi condus de un comitet strategic prezidat de directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, si de seful Daimler, Dieter Zetsche.

Expertii spun ca, urmare a acestui acord, Daimler, Renault si Nissan vor avea capacitatea de a concura cu cei mai mari constructori auto din lume, Toyota si Volkswagen. Vanzarile cumulate ale celor trei constructori s-au ridicat anul trecut la 6,7 milioane de automobile. Toyota a vandut aproape sapte milioane de unitati, iar Volkswagen 6,3 milioane automobile.