Noua companie, denumită Mind Automobile Part România, are ca obiect principal de activitate „fabricarea de echipamente electrice de iluminat” și este administrată de un cetățean chinez. Capitalul social inițial depășește 11,2 milioane lei (aproximativ 2 milioane de euro), o valoare care indică planuri de investiții pe termen lung și un interes clar pentru dezvoltarea unei baze de producție locale.
Potrivit Profit.ro, la aceeași adresă cu noul SRL își desfășoară activitatea și Elba Timișoara, unul dintre cei mai importanți jucători români pe piața iluminatului auto. Compania are o tradiție îndelungată în producția de sisteme de iluminat și furnizează deja faruri și alte corpuri luminoase pentru mari producători auto internaționali, între care Stellantis, Renault și VW Group. În 2024, Elba a raportat o cifră de afaceri de 329 milioane lei (circa 65 milioane euro) și un profit net de 13,8 milioane lei, activitatea fiind susținută de cei 776 de angajați.
Colaborarea dintre Elba și grupul chinez a fost oficializată în februarie, când cele două companii au semnat un contract considerat „prima etapă” a unui parteneriat strategic. În baza acestui acord, Elba va furniza componente pentru iluminatul auto, care vor fi utilizate în proiectele dezvoltate de Mind Automobile Part. Cel mai probabil, producția se va desfășura chiar în fabrica Elba din Timișoara, urmând ca piesele să fie integrate ulterior în sistemele proprii ale GWM.
„Parteneriatul se bazează pe colaborarea dintre Elba și Mind în domeniul tehnologiei, dezvoltării de proiecte și fabricării pentru industria auto OEM”, au precizat reprezentanții companiei timișorene.
Deschiderea unei companii de producție în România ar putea fi văzută ca un pas intermediar către o eventuală fabrică auto GWM pe continent. Oficialii grupului au recunoscut anterior că analizează oportunitatea construirii unei uzine de vehicule în Europa, fiind luate în calcul locații din Germania, Ungaria sau Cehia. În prezent, GWM deține o singură fabrică de automobile în afara Chinei, inaugurată în Thailanda, însă strategia europeană a fost reevaluată după ce, anul trecut, compania a închis biroul central din Munchen și a concediat 100 de angajați, transferând coordonarea activităților europene la compania-mamă Great Wall International Trade Company Limited.
Chiar dacă trece printr-o etapă de restructurare organizațională, GWM transmite că „Europa rămâne o piață prioritară de dezvoltare”, iar lansarea unității din România confirmă intenția grupului de a investi pe termen lung.
În ceea ce privește vânzările, prezența GWM pe piața europeană este încă modestă, fiind reprezentată prin brandurile ORA și WEY, care în 2024 au comercializat puțin peste 2.000 de vehicule.
Citeşte şi: Hidroelectrica pregătește achiziția mai multor proiecte de energie regenerabilă