- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Vești proaste pentru șoferi! Cresc tarifele RCA. Conducătorii auto din București și Ilfov vor face calcule de acum înainte

29 May, 12:07 • Cornel Ghimeșan
Firma KPMG, angajată să calculeze pentru Autoritatea de Supraveghere Financiară prețurile de referință pentru RCA, va opera mai multe schimbări ale formulei de calcul, încât rezultatul final să se asemene cu realitatea din piață.
Vești proaste pentru șoferi! Cresc tarifele RCA. Conducătorii auto din București și Ilfov vor face calcule de acum înainte

KPMG este firma angajată să calculeze pentru Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) prețurile de referință pentru RCA.

Te-ar putea interesa și Vești proaste pentru șoferii care nu au condus mai mult de doi ani. Noi modificări în Codului Rutier

Aceasta va opera mai multe schimbări ale formulei de calcul, astfel încât rezultatul final să reflecte cu mai mare precizie realitatea din piață.

Mișcarea ar putea fi una cu bătăi de cap pe termen lung, în condițiile în care, după ce expiră actuala formă de plafonare a prețurilor maxime pentru asigurarea de răspundere civilă auto, tariful de referință are șanse să devină legătura de care se va lega un viitor sistem de reglare a prețurilor care să nu fie contestat de Comisia Europeană.

Mașinile înregistrate în București și Ilfov, adică în jur de 1,5 milioane de unități sau circa 15-20% din totalul autovehiculelor din țara noastră, vor constitui o categorie specială în calculul tarifului de referință RCA, au arătat, potrivit Economica, surse din mai multe zone.

Pe lângă cele menționate anterior, KPMG, consultantul de „big four”, care a câștigat licitația pentru calculul tarifului de referință va opera și alte modificări ale sistemului de analiză, încât cifrele finale să reflecte cât mai exact realitatea din piață.

Modificările s-ar face la solicitarea ASF, care este beneficiarul analizei KPMG și entitatea care concepe raportul final.

Șoferii din București și Ilfov vor avea un tarif de referință mai mare, în condițiile în care frecvența și valoarea daunelor înregistrate în această zonă sunt cele mai mari din țară.

Dacă în Paris se întâmplă, în perioada de valabilitate a asigurării, trei accidente la 100 de polițe RCA, în Capitală media merge spre 11, în timp ce la nivel național frecvența daunei este undeva între 3% și 5%.

Mai mult decât atât, și costul reparațiilor este în București și în alte orașe mari, semnificativ mai ridicat decât în zonele rurale.

Asigurătorii au început deja să aplice prețuri mai mari celor care au mașini înmatriculate în București și zonele urbane cu aglomerări mari, după ce au introdus în propriile formule actuariale și criteriul daunalității zonale, conform Economica.ro.

Sursa menționată anterior precizează că adaptarea sa la condițiile actuale ale pieței, în care asigurătorii au introdus mai multe criterii de calcul a prețului deci avem, practic, milioane de tarife pe piață, este cu bătaie pe termen lung, în măsura în care ele vor reprezenta baza în jurul căreia se va construi un sistem care să nu permită explozia prețurilor după expirarea plafonării RCA.

Modificările RCA ar putea include unele segmente de clienți

Cu alte cuvinte, este foarte posibil ca modificările legislației RCA să includă unele segmente de clienți și un nivel maxim de preț legat direct de tariful de referință care să nu mai fie contestat de Comisia Europeană.

Pentru cei ce nu știu, în prezent funcționează o HG care limitează prețurile maxime ale RCA la nivelul maxim de vânzare din 28 februarie 2023, pentru fiecare categorie de șoferi și fiecare firmă de asigurări în parte.

Măsura a fost luată în contextul falimentului Euroins cu scopul declarat de a evita o nouă explozie a prețurilor și a fost apoi prelungită de două ori.

Într-un fel, măsura și-a îndeplinit scopul, mai ales pentru că datele arată creșteri medii de sub 10% a prețurilor în ultimul an, dar a atras nemulțumiri din partea firmelor de asigurare, dar mai ales a brokerilor.

Citește și Noutatea momentului pentru șoferi. Apare taxa pe kilometraj

Printre altele, pe lângă tarifele speciale pentru șoferii din București se va elimina și legarea tarifului de capacitatea motorului, fiind luată în calcul puterea.

Totodată, se ia în calcul introducerea încă unui segment nou, anume camioanele peste 18 tone.

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba