- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Volatilitate crescuta in industria auto globala si in acest an. 5 teme-cheie din domeniu

14 Mar, 13:55 • adrian.mihaltianu
Executivii de top din companiile internationale din industria auto vor incerca sa valorifice oportunitatile generate de usoara redresare economica de la nivel global si sa castige teren prin strategii de diferentiere, prin inovatie si parteneriate.
Volatilitate crescuta in industria auto globala si in acest an. 5 teme-cheie din domeniu

Noul raport Changing
Lanes 2014-15: the automotive C-Suite’s agenda, realizat de EY Global
Automotive Center,

care are la baza un sondaj realizat in
randul a 100 de directori executivi din industria auto de la nivel
global si analize in profunzime ale industriei,
identifica cinci teme-cheie care
vor domina agenda companiilor din industria auto

in urmatoarele 18 luni:

1. Noi cauze ale volatilitatii
pietei

Volatilitatea pietei s-a
intensificat semnificativ in ultimele 12 luni.
Marea majoritate a producatorilor auto intervievati (90%)
au declarat ca
pietele emergente sunt principalele
surse care genereaza volatilitate in piata,
in timp ce 68% dintre furnizori au
identificat drept cauza a volatilitatii –
cererea din ambele piete, atat din cele dezvoltate cat si din pietele
emergente. 84% dintre executivi se
asteapta la un impact negativ 
generat de fluctuatiile ratelor de schimb valutar
s
i ale preturilor materiilor prime, in
timp ce 56% considera ca scaderea cererii
de pe pietele emergente va avea un efect negativ asupra
industriei.

2. Mai aproape de nevoile clientilor

Nu mai putin de 67%
dintre constructorii si dealerii de automobile au mentionat
conectivitatea si infotainment-ul (combinatia
dintre informatie si divertisment)
ca fiind elementele
principale ale propunerii de valoare pentru clienti, in timp ce 74%
dintre furnizorii auto au identificat dreptul
de
proprietatea asupra inovatiei si
consolidarea platformelor. Odata cu un
sistem imbunatatit de conectivitate, producatorii
auto trebuie sa furnizeze clientilor o asigurare privind
confidentialitatea datelor pentru acceptarea
acestor capabilitati. P
otentialii cumparatori aloca o perioada
semnificativa de timp cercetarii ofertelor in
mediul
on-line, inainte de a lua o
decizie de cumparare, iar numarul
vizitelor la locatia dealer-ului este in scadere,
astfel incat
producatorii auto vor fi nevoiti sa reinventeze experienta de
vanzare pentru a-si atrage si pastra clientii.

3. De la concurenta la
colaborare

77% dintre executivii intervievati
au declarat ca patrunderea si obtinerea succesului pe pietele
foarte dezvoltate reprezinta principalul avantaj competitiv.
Producatorii de automobile isi completeaza sursele de venit,
prin solutii de conectivitate,
mobilitate si asistenta post-vanzare pentru
a ramane competitivi. In timp
ce colaborarea a fost o directie
strategica abordata de companii
din 2013,
sondajul privind perioada 2014-2015 arata
ca liderii din industrie
intentioneaza sa se concentreze mai intens pe parteneriate
pentru a aduce mai multa valoare prin
schimbul de tehnologie si cresterea vitezei de inovatie
in piata.

4. Eficienta operationala

In timp ce doar putin peste 50% dintre
producatorii de automobile au identificat o gama de procese orientate
catre date si IT ca avand un rol critic in generarea de profit, 80%
au declarat ca analiza consumatorului este inca si mai importanta. Cu
peste un trilion de unitati de date, generate in fiecare an de
producatorii de automobile din motive de conformitate si garantie sau
rechemare in service, este clar ca analiza acestor date ar putea
furniza beneficii multiple si ar putea rezolva probleme de business.

5. Managementul resurselor

Accesarea si retinerea angajatilor
valorosi ramane o problema centrala pentru industrie, cu o
concentrare mai mare pe dezvoltarea talentelor pentru a stimula
inovatia. Peste 65% dintre executivi identifica talentul pentru
inovatie si competentele pentru functii tehnice ca fiind esentiale.
Majoritatea producatorilor de automobile au declarat, de asemenea, ca
siguranta pe lantul de distributie si vizibilitatea in pietele
emergente sunt elemente cheie in mentinerea continuitatii de
business. Executivii sunt de asemenea provocati sa realizeze o
redistribuire eficace a capitalului, luand in considerare faptul ca
doar primii 10 producatori de automobile la nivel global aveau la
dispozitie la finalul lui 2013 peste 221 miliarde de dolari in
numerar.

In 2013, executivii din industria auto
au prioritizat eficienta operationala si financiara, atat in
propriile organizatii cat si pe lantul de distributie. Pe aceasta
piata globala volatila, imbunatatirea marjelor ramane o prioritate pe
agenda companiilor, dar executivii din industria auto sunt, de
asemenea, concentrati pe integrarea flexibilitatii de care au nevoie
pentru a reactiona in fata situatiilor neprevazute – fie in ceea ce
priveste disponibilitatea resurselor, competitia, sau conditiile
economice din pietele emergente.

“Previziunile legate de industria
auto din Romania indica o stabilizare per total a pietei auto in
2014, in contextul in care se asteapta o redresare a economiei
globale din care sa aiba de castigat si piata auto locala. Piata
din Romania a fost una dintre pietele cele mai afectate de criza
,
dar, dupa o perioada de declin masiv, se asteapta ca vanzarile de
autovehicule sa revina pe o traiectorie normala in acest an. Aceste
asteptari de crestere pleaca de la baza scazuta a vanzarilor slabe
din 2013, si a revenirii cererii dupa mai multi ani de declin
sustinut pe piata si intarziere a deciziilor de cumparare”,
spune Ariadna Oslobeanu, senior manager, Assurance, EY
Romania.

“In plus, este probabil ca 2014 sa
fie ultimul an in care functioneaza programul ‘Rabla’ si este de
asteptat ca oamenii sa incerce sa profite de facilitatile
programului, conducand la vanzari aditionale in 2014”, adauga
Ariadna Oslobeanu.

“Conform datelor statistice
publicate, se vede deja o crestere a vanzarilor totale de
autovehicule fata de perioada comparabila din 2013, sustinute de
achizitiile realizate de catre persoanele juridice. Totusi, e greu de
spus cat de solida va fi revenirea, in conditiile in care relansarea
economiei europene este inegala”, concluzioneaza oficialul EY.

Piata
auto din Romania
 a scazut cu peste 6% in 2013, coborand pana
la nivelul din urma cu 13 ani, dupa 6 ani consecutivi de contractii,
potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de
Automobile (APIA).

Datele Directiei Regim Permise de Conducere
si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arata ca parcul
auto national din Romania
 ajunsese, la finele anului 2013,
la aproximativ 5,98 milioane de unitati, in crestere cu 4,73% fata de
aceeasi perioada din 2012.