Astfel, Fiat ofera cumparatorilor francezi un discount de 4.000 de euro pentru modelul Sedici SUV al carui pret initial era de 17.000 de euro, iar Renault a redus pretul pentru Clio in Marea Britanie cu 22% pana la circa 11.200 euro.
Pe de alta parte, VW comercializeaza noul model Passat, introdus in luna noiembrie a anului trecut, la un pret cu 675 de euro mai mic decat cel al editiei anterioare.
Potrivit analistilor, piata auto din Europa se va micsoara in 2011 pentru al patrulea an consecutiv, in contextul in care programele de tip „Rabla” initiate de guvernele tarilor europene se vor incheia.
Anul trecut, Europa a atras 63% din vanzarile Renault, 61% din unitatile Peugeot si 46% din cele ale constructorului italian Fiat.
In acelasi timp, Volkswagen a vandut in Europa 3,31 milioane de unitati (46%) din totalul de 7,14 milioane, inregistrand in 2010 un profit net de 6,84 miliarde de euro, cel mai mare din industria auto.
In ultimii trei ani, piata auto din Europa a scazut cu 14%, de la 16 milioane de unitati in 2007 la 13,8 milioane de masini in 2010, potrivit Asociatiei Europeane a Producatorilor de Automobile.
La inceputul lunii februarie, Renault a estimat ca piata de profil va scadea cu pana la 2% in 2011.
Potrivit lui Max Warburton, analist in cadrul firmei de consultanta Sanford C. Bernstein, constructorii auto care nu ofera discount-uri de pret, precum Ford si Peugeot, au inceput deja sa piarda teren in fata competitorilor.
Astfel, in ianuarie cota detinuta de Ford pe piata auto din Europa s-a redus cu 0,7 puncte procentuale pana la 8%, in timp ce Peugeot a pierdut 0,3 puncte procentuale, inregistrand o cota de 13,6%.
De asemenea, si cota de piata a celor de la Fiat a scazut in prima luna a anului cu 1,7 puncte procentuale pana la 7,5%.
Spre deosebire de Ford, Peugeot si Fiat, Volkswagen si-a majorat cota de piata cu 1,5 puncte procentuale pana la 22,1%.
Directorul de vanzari al Peugeot, Jean-Marc Gales, estimeaza ca in 2011 preturile vor scadea in medie cu 1%, dupa ce in 2010 s-au redus cu 2%, potrivit Bloomberg.
Potrivit unui studiu publicat de revista de profil Autohaus Pulsschlag, in Germania, cea mai mare piata auto din Europa, preturile s-au redus cu 11% in ianuarie, fata de o scadere de 10,7% in decembrie 2010. Fiat, Renault, Ford si Peugeot au fost printre producatorii auto care au operat cele mai discount-uri.
Pe de alta parte, analistii considera ca evolutia preturilor, in principal a discount-urilor, va fi tot mai greu de urmarit in contextul in care companiile incep sa inlocuiasca reducerile de preturi cu oferte mai putin tangibile, ce includ extinderea garantiilor, servicii mecanice gratuite sau echiparea masinilor cu optiuni extra.