Cariere

Business-ul romanesc si creativitatea: Criza e cel mai bun taram, acum mai mult decat oricand

14 Feb, 00:07 • karina.popescu
Mediul economic din Romania ajuta creativitatea in business sau, dimpotriva, o impiedica? Cat de greu este sa iti implementezi ideile pe aceasta piata? Raspunsurile facile oscileaza intre "O impiedica" si "Foarte greu". Insa este tocmai invers.
Business-ul romanesc si creativitatea: Criza e cel mai bun taram, acum mai mult decat oricand

Orice schimbare
dramatica aparuta in mediul economic poate insemna un nou inceput si
oportunitati pentru cei care gasesc  solutii si nu cauta doar
explicatii”, spune expertul media Bogdan Prajisteanu.

Potrivit acestuia,
situatia dificila economic pe care inca o traverseaza Romania este un
taram pentru creativitate mai mult decat oricand, pentru noi toti.


[img=4663]Bogdan Prajisteanu[/img]„Ne dorim
rezultate mai bune, vanzari mai mari si doar adaugand mai multa
valoare produselor sau serviciilor reusim, iar creativitatea asta
inseamna, sa creezi valoare”, subliniaza Prajisteanu.

Intrebat cum i-au
influentat cariera anumite alegeri pe care le-a facut, el a spus ca
rezultatele din cariera au fost potentate mai ales cand a inceput sa
citeasca carti din alte domenii decat publicitate, media sau
business, biografii ale unor personalitati marcante.

Am citit carti de
fizica si astronomie, anatomie si medicina alternativa, nutritie,
sport si psihologie si asta m-a impins sa incep sa gandesc diferit,
mai ales in plan personal. In ultimii 5 ani am inceput sa ma cunosc
mai bine si am reusit sa-mi planific viata personala cu alt ritm care
ma face azi sa ma simt alt om, matur, care stie ce vrea, caruia ii
place sa-si imbratiseze temerile, sa isi asume riscuri si sa caute
succesul”, povesteste Bogdan Prajisteanu.

Specialistul media
le recomanda tinerilor antreprenori sa iasa din carapacea pe care o
poate forma ambitia de a reusi intr-o afacere, si sa puna accent pe
dezvoltarea personala:

„Creativitatea in business este
potentata major atunci cand incepi sa fii creativ cu propria ta
viata, atunci cand iti aloci timp sa reflectezi profund si sa-ti
identifici valorile, sa iti cunosti bine punctele tale tari, dar si
pasiunile, astfel incat sa poti lua decizii care sa aduca valoare
vietii tale si sa poti da tot ce e mai bun din tine in viata
personala si in business”, explica Prajisteanu, care crede ca
implinirea in viata personala iti poate da energie si te impinge sa
creezi valoare consistenta si in business.
[quote=]Creativitatea in business e potentata major cand incepi sa fii creativ cu propria viata[/quote]
Conform experientei
sale, asta se intampla mai ales cand gasesti suprapunere a tot ceea
ce reprezinti peste valorile celorlalti cu care interactionezi in
viata personala si in viata profesionala. 

In ceea ce priveste
modelele care il inspira in business, el a amintit de Richard
Branson, pe care il admira pentru dorinta lui continua de crea
valoare pentru clientii sai, precum si pentru perseverenta in a-si
atinge obiectivele chiar daca ele sunt mai mult decat ambitioase, de
exemplu zborul spatial cu Virgin Galactic.


O alta personalitate
care il inspira este Robin Sharma, pentru misiunea sa declarata de a
sustine si a le fi de folos leaderilor din toata lumea, prin cartile,
intalnirile cu comunitati de business, dar si prin interactiunea
continua cu toti cei care isi doresc sa devina leaderi.

„Cred
ca modelele profesionale te pot inspira sa cauti in adancul tau acolo
unde inca nu ai simtit sa o faci si apoi te fac sa fii curios sa
experimentezi prin filtrul tau valorile care ti se potrivesc si sa
stralucesti cat poti de tare in aceasta lume”, mai spune Bogdan
Prajisteanu.

Insa
inspiratia in afaceri nu e alimentata numai de personalitati pe care
le admiri. De multe ori, aceasta vine din micile placeri ale vietii.
In cazul expertului media, alte surse de inspiratie sunt momentele
petrecute departe de tumultul orasului, mai ales in vacante, cand
citeste, cand se afla la mare sau la ski sus pe munte, cand zaboveste
singur deasupra unui carnetel sau cand zboara la 10.000 de metri
altitudine si asculta muzica.

Bogdan Prajisteanu are peste 15
ani de experienta pe piata de advertising. El va fi unul dintre
speakerii din cadrul conferintei Creativitatea
in Business – 
avantajul
competitiv pentru performan
ta 
companiilor,
care va avea loc pe 19 februarie 2014, la Bucuresti. 

Evenimentul,
organizat de DailyBusiness.ro si Concord Communication, va fi
sustinut de specialisti in 
programe
de formare a
echipelor de directori,
leadership 
si
management strategic
, cum sunt Catalin
Ionescu, fost presedinte si CEO al Codecs,
Florin
Colceag,
presedinte al Institutului Roman
pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education, antrenor de
genii,
Felix Tataru, presedinte si fondator
al grupului independent de comunicare GMP Group, Traian Ispasiu,
proprietarul Caffe Tabiet,
Malina Chirea,
fondatorul Asociatiei Initiativa pentru Fericire, Camelia Dragan,
presedintele Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania.