Cariere

Ce sfaturi „pretioase” au primit marii lideri de business de-a lungul carierei

22 Mar, 00:03 • valentin..nicolae
"De unul singur". Ei bine, nu intotdeauna iti poti atinge obiectivele bazandu-te exclusiv pe tine. Unii dintre cei mai de succes lideri de business au ajuns "acolo sus" pentru ca au acceptat sfaturile celor in care aveau incredere.
Ce sfaturi pretioase au primit marii lideri de business de-a lungul carierei

Business Insider a trecut in revista unele dintre cele mai bune sfaturi pe care executivii unor mari companii le-au impartasit de-a lungul anilor.

1. Terry J. Lundgren, CEO al retailerului de lux Macy’s. Gene Ross, omul care l-a recrutat pe Lundgren la compania Bullock (divizie in cadrul companiei care a fondat Macy’s) i-a spus in urma cu mult timp:

„Nu vei face asta pentru totdeauna. Vei face asta pentru o perioada de timp limitata. FA asta foarte, da foarte bine. Si daca faci asta foarte, foarte bine, toti vor observa lucrul asta si te vor avansa la etapa urmatoare. Si vei face acel lucru bine, dupa care vei avansa mai departe”. (Extras dintr-un interviu acordat de Lundgren in 2009 publicatiei New York Times)

2. Richard Branson, fondator si presedinte al Virgin Group: „Mama m-a invatat mereu sa nu ma uit inapoi cu regret, ci sa merg mai departe. Faptul ca oamenii isi pierd timpul concentrandu-se asupra esecurilor, in loc sa se axeze pe proiectele viitoare, ma uimeste de fiecare data”. (Extras dintr-un interviu acordat publicatiei The Good Entrepreneur).

3. Lloyd Blankfein, presedinte si CEO al Goldman Sachs. Seful lui Blankfein din anii 1980 i-a spus acestuia:

„In primul rand este bine sa le ceri oamenilor parerile inainte ca tu sa le prezinti pe ale tale. In al doilea rand, oamenii tai vor fi influentati de modul in care te comporti sub presiune”. (Extras dintr-un interviu acordat in 2009 catre CNN Money).

4. Maureen Chiquet, CEO al casei de moda Chanel. Mickey Drexler, CEO al Gap (actualmente nu mai ocupa aceasta functiei), i-a spus:

„Iti voi da un sfat foarte important. Esti un comerciant minunat. Dar trebuie sa inveti sa asculti!” (extras dintr-un post pe blogul Harvard Business Review, din 2008).

5. Eric Schmidt, presedinte executive al Google: „Gaseste o modalitate sa spui ‘da’ lucrurilor. Spune ‘da’ cand esti invitat sa mergi in alta tara, spune ‘da’ cand vine vorba sa cunosti prieteni noi, spune ‘da’ pentru a invata ceva nou. Prin ‘da’ iti vei gasi primul tau job, si urmatorul, si pe sotia ta, si chiar pe copiii tai”. (extras din cartea The Best Advice I Ever Got, de Katie Couric).

6. Sheryl Sandberg, director de operatiuni la Facebook. Cand Sandberg se gandea sa nu accepte oferta de a deveni directorul general al Google, Eric Schmidt i-a spus: „Nu fi idioata; tot ce conteaza este cresterea”. Sandberg spune ca acesta este cel mai bun sfat pe care l-a primit vreodata.

7. Warren Buffett, presedinte si CEO Berkshire Hathaway. Directorul fondului, Thomas Murphy, i-a spus:

„Nu uita Warren, poti sa ii spui si maine acelui om sa se duca naibii – asta nu inseamna ca renunti la dreptul tau. Asa ca tine-ti gura inchisa azi, si vezi daca maine simti la fel”.

8. Larry Page, co-fondator Google: „Cand eram la Stanford University, aveam zece idei diferite despre ceea ce vreau sa fac, si una dintre ele se referea la strutura web-ului. Ajutorul meu, Terry Winograd, a ales-o pe aceasta si a spus: Ei bine, asta pare o idee foarte buna. Asa ca trenbuie sa ii acord credit pentru asta”.

9.  Bill Gates, presedinte Microsoft: „Warren Buffett m-a invatat multe lucruri, dar m-a facut sa ma gandesc destul de devreme la faptul ca la un moment dat voi avea oportunitatea si responsabilitatea de a da averea mai departe. Asa ca, cu zeci de ani inainte sa apara fundatia (Gates Foundation), eu am citit despre filantropistii din trecut…despre ce au facut ei si cum au facut lucrurile sa mearga”.

10. Howard Schultz, CEO Starbucks: „Jim Sinegal, fondatorul retailer-ului Costco, mi-a dat sfaturi nemaipomenite pentru ca mergeam pe drumul gresit. L-am adus sa se uite la planul nostru si a spus: ‘Stii, nu vreau sa fiu nepoliticos, dar chiar asta nu trebuie sa faci’. Era ideea mea, si totusi avea dreptate. El a spus – costul pierderii consumatorilor fideli si al efortului de a-i recastiga dupa recesiune va fi mult mai mare decat cel pe care l-ai plati daca ai cauta clienti noi, asa ca ne-am schimbat complet”.

11. Richard Parsons, fost presedinte al Citigroup. Steve Ross, fostul sef al Time Warner, i-a spus: „Nu uita, e o afacere mica, dar o viata lunga. Ii vei vedea din nou pe toti acesti oameni”.

Citeste aici articolul integral.