- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Cum avanseaza piata de outsourcing salarial in 2013

12 Sep, 15:08 • adrian.mihaltianu
Dupa o crestere de 110% in ultimii 5 ani, piata de outsourcing salarial si administrare de personal continua avansul cu 15% in acest an, la peste 170.000 de salariati procesati, potrivit estimarilor Accace, una dintre principalele companii de externalizare si consultanta de afaceri din Europa Centrala si de Est.
Cum avanseaza piata de outsourcing salarial in 2013

„Piata de outsourcing salarial a
crescut foarte mult in ultimii 5 ani, plecand de la un total de circa
70.000 de salariati in 2007, la peste 150.000 de salariati procesati
in 2012 de catre principalii jucatori din domeniu si va continua
cresterea si in acest an, cu un avans de 10-15%.”, a declarat
Bogdan Badea, managing director Accace in Romania.

Potrivit acestuia, motivele principale
pentru care companiile din Romania externalizeaza serviciile de
salarizare sunt confidentialitatea salariilor practicate in cadrul
companiilor si reducerea costurilor, dar si necesitatea unor servicii
de consultanta, care sa aduca valoare adaugata in domeniul
salarizarii.

„Outsourcing-ul nu mai este in anii
de pionierat, au aparut furnizori pentru toate categoriile de pret si
servicii si tot mai multe companii au inceput sa inteleaga avantajele
externalizarii si sa ceara consultanta care sa aduca valoare adaugata
serviciilor de salarizare”, a adaugat Bogdan Badea.

Comparativ cu alte state din regiune,
piata de outsourcing salarial din Romania nu este la fel de matura ca
cea din Cehia, Slovacia, Ungaria sau Polonia, unde gradul de
penetrare este mai ridicat, insa ritmul de crestere pe plan local il
depaseste pe cel din regiune.

Va avea loc si o maturizare a
pietei locale
si nu vor mai exista diferente foarte mari de
calitate, asa cum se intampla in acest moment. Furnizorii care nu
ofera o calitate constanta vor pierde clienti din ce in ce mai
repede, datorita competitiei tot mai mari intre furnizori, dar
si a dezvoltarii social media prin care informatia ajunge mai repede
la utilizatori. Transparenta si accesibilitatea la date in timp real
vor fi aspecte din ce in ce mai solicitate de clienti”, a mai
precizat Bogdan Badea.

Statul, constructiile si HORECA, cele
mai reticente sectoare la externalizarea salarizarii.

Pe plan local, majoritatea companiilor,
din toate verticalele de business, apeleaza la outsourcing-ul
serviciilor de salarizare si administrare de personal, insa sectoare
precum constructiile, restaurantele, hotelurile si institutiile
publice sunt printre cele mai reticente la externalizarea
salarizarii.

„In constructii si HORECA sunt
anumite plati salariale care se fac la gri-negru, iar in ceea ce
priveste domeniul public, totul vine de la lipsa de transparenta in
ceea ce priveste nivelul salarial din anumite institutii”, explica
Bogdan Badea reticenta acestor sectoare la astfel de servicii.

Beneficii si riscuri in
outsourcing-ul salarial

Printre beneficiile majore in
outsourcing-ul salarial se numara externalizarea riscului, deoarece
furnizorii isi asuma orice eroare ce poate aparea in timp, stabilirea
clara a termenelor de raspuns si rezolvare a solicitarilor din partea
institutiilor de control, ceea ce nu exista in cazul unui departament
intern, accesul la consultanta si la toate informatiile de natura
legislativa, precum si update-uri la aplicatiile software, care cad
in sarcina furnizorului.

In ceea ce priveste riscurile
externalizarii serviciilor, printre acestea se numara decalajul de
timp intre necesitatile de business si informatiile oferite de
furnizori, deoarece o mare parte dintre acestia nu vin cu abordari
proactive pentru managementul companiei beneficiare si se limiteaza
doar la prelucrarea informatiilor istorice.

Un alt risc este lipsa accesului la
informatiile ce privesc in mod direct salarizarea, nu toti furnizorii
din domeniu oferind acces beneficiarilor la solutiile software
utilizate, astfel incat companiile sa poata accesa in timp real
informatiile din baza de date.

„Printre cele mai mari riscuri se
numara lipsa unei asigurari de malpraxis pentru eventualele erori in
livrarea serviciilor, care pot aduce daune beneficiarilor, multi
dintre furnizorii prezenti pe piata locala neoferind si aceasta
facilitate clientilor”, a precizat Bogdan Badea.

Cu o cifra de afaceri anuala la nivel
de grup de peste 9 milioane de euro, Accace este prezenta in alte
state din regiune, printre care Republica Ceha, Germania, Ungaria,
Polonia, Slovacia, Ucraina si Marea Britanie, precum si in alte 12
tari prin intermediul partenerilor sai, respectiv in Austria,
Brazilia, Bulgaria, Croatia, China, India, Luxembourg, Olanda, Rusia,
Serbia, Slovenia si SUA.