- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Cum sa scrii CV-ul castigator cand este bataie pe job-uri

07 Jan, 16:36 • cristina.mihai
Numarul de CV-uri depuse in Romania pentru fiecare job disponibil a crescut in ultimele luni si cu 100% in unele cazuri, motiv pentru care angajatorii aloca tot mai putin timp analizarii fiecarui CV in parte si sunt din ce in ce mai critici. Specialistii in resurse umane au cateva sfaturi pentru cum trebuie sa arate un CV ideal in aceasta perioada.
Cum sa scrii CV-ul castigator cand este bataie pe job-uri

„Numarul CV-urilor aplicante a crescut semnificativ in ultima perioada, s-a dublat sau chiar triplat in functie de specificul job-ului sau de locatie. Acesta este unul dintre motivele pentru care timpul petrecut pentru vizualizarea unui CV a scazut”, a spus Cristina Neacsu, recruitment consultant la firma de recrutare Talent Stream.

Nu doar timpul petrecut pentru a vizualiza un CV a scazut, ci si numarul de concesii facute de recrutori s-a micsorat.

„Daca in 2008 erau acceptate si candidaturi bazate pe specializari sau expertize inrudite cu cea ideala pentru job-ul vacant, in acest moment – datorita numarului mare de candidaturi – e mai facila realizarea unei prime liste scurte numai din candidati cu specializarea/expertiza impusa de job-ul vacant”, explica Mihaela Tudorancea, senior partner al firmei de recrutare Nefertiti Human Capital.

In CV-ul ideal accentul trebuie sa cada pe experienta profesionala, iar pentru fiecare job anterior, sa contina perioada cat mai exacta, cel putin 5 responsabilitati pentru fiecare job, realizari profesionale si initiative, studii si training-uri, limbi straine si obiectivul profesional.

Top 5 sfaturi pentru un CV bine redactat in perioada de criza economica.

1. Pune in prim plan activitatile care-ti ocupa cea mai mare parte din timp la locul de munca

„Este bine ca informatia sa fie sistematizata, sa fie mentionate in principal activitatile care ocupa cea mai parte din timp la locul de munca, apoi activitatile complementare, dar nu trebuie lasate deoparte nici realizarile si performantele”, spune Catalin Ilie, consultant la firma de resurse umane Professional.
Aceasta sistematizare va face CV-ul mai usor de urmarit si va atrage atentia asupra importantei functiei detinute anterior

2. Mentioneaza competentele profesionale, dar nu le prezenta excesiv

O prezentare excesiva a competentelor ar fi „obositoare”, in conditiile in care recrutorii au mai putin timp la dispozitie.

Candidatii trebuie sa fie atenti insa, pentru ca indepartarea surplusului de informatie din CV nu trebuie sa-l transforme in unul telegrafic, ci sa accentueze informatiile relevante pentru o pozitie si care ar putea ramane „ascunse” in excesul de informatii..

3. Mentioneaza cursurile si training-urile cele mai recente

Atunci cand redacteaza rubrica referitoare la traininguri sau cursuri de formare profesionala, este bine ca cel care scrie CV-ul sa evite sa mentioneze excesiv de multe. „Este bine sa le aminteasca pe cele mai recent frecventate training-uri sau cursuri, iar cele parcurse cu mai mult timp in urma sa fie mentionate doar in cazul in care sunt foarte semnificative pentru specializarea profesionala sau postul pentru care aplica”, mai spune Catalin Ilie.

4. Coreleaza asteptarile salariale cu piata actuala a fortei de munca

Catalin Naftan, sales director la firma de recrutare Paylogic, mentioneaza si asteptarile salariale, care in opinia sa ar trebui ajustate in jos, pentru a se potrivi cu piata actuala a fortei de munca.

5.Detaliaza activitatea profesionala si ofera date de contact pentru referinte

Avand in vedere penuria de locuri de munca in 2010, majoritatea marilor angajatori din Romania declarandu-si intentia de a ingheta recrutarile, un CV detaliat are mai multe sanse de a trece de preselectia decat unul telegrafic.

„CV-ul ideal” trebuie sa abunde in informatii referitoare la sarcinile, responsabilitatile si realizarile candidatului vizavi de fiecare job in parte, dar si sa ofere datele de contact ale persoanelor ce pot oferi referinte privind activitatea profesionala”, spune Mihaela Tudorancea.