Cariere

Secretul productivitatii: De ce sa nu spui niciodata „Nu am avut timp”

09 May, 00:03 • karina.popescu
Seful te intreaba de ce nu e gata proiectul, iar tu raspunzi „Nu am avut timp”. Ce nu se leaga in ecuatie? Este el nerealist sau vina e a ta in totalitate?
Secretul productivitatii: De ce sa nu spui niciodata Nu am avut timp


Desi stii cu
siguranta ca seful tau nu va fi deloc multumit, raspunsul „Nu am
avut timp” ti-a intrat deja in reflex, crezand ca nu ai cum sa
gasesti alta scuza mai buna. Dar daca te gandesti putin la asta, vei
vedea ca te minti singur.
 

Nu am avut timp”
inseamna de fapt „Nu a fost destul de important”, spune autorul
si antreprenorul Seth Godin, cunoscut in special in SUA.


Pe larg, e ca si cum
i-ai spune superiorului tau ca ceea ce aveai de facut nu a
reprezentat o prioritate si nu a fost o activitate suficient de
placuta, profitabila sau urgenta pentru a merita un loc fruntas in
programul tau de lucru.
De aceea, ar trebui sa scapi de tot de
acest raspuns, te sfatuieste specialistul. “Nu am avut timp” este
un eufemism, in opinia sa.

Bineinteles, e posibil sa nu fi trimis
raportul respectiv la ora 16.00, pentru ca mai aveai o pagina de
terminat cand era ora 15.50, dar asta inseamna ca ti-ai acordat
suficent timp pentru a finaliza sarcina. Care ar fi explicatia reala?
“Am petrecut o ora raspunzand la e-mail-uri pentru a trage de timp
si apoi am pierdut notiunea timpului pe Twitter, inainte de a ma
apuca de raport”.

Da, suna foarte urat, pe buna dreptate.
Cum iesi din acest cerc vicios in care te invarti zi de zi? Nu e
suficient daca reusesti sa tai din timpul petrecut aiurea, pe social
media de exemplu. In primul rand trebuie sa iti organizezi sarcinile,
pentru a utiliza timpul in mod optim si in favoarea ta.

“Mai multe ore de munca nu inseamna
productivitate”, spune si Etienne Garbugli, un conultant in
marketing din Canada, citat de Business Insider. In opinia sa, munca va umple timpul potrivit,
destinat numai ei. Astfel, ca sa poti sa faci parte dintre cei mai
productivi oameni, trebuie sa te folosesti de constrangerile
timpului, transformandu-le in oportunitati.

De aceea, Garbugli recomanda lucrul cu
deadline-uri in cazul proiectelor. In plus, rezultatul final ar
trebui sa fie suficient de bun, nu perfect – in mintea ta cel
putin, pentru a intarzia cat mai putin. Astfel, eliberandu-te de
detalii vei putea fi mai productiv si mai putin stresat.

La randul sau, Godin are cam aceeasi
concluzie: Solutia pentru a-ti creste productivitatea si a uita de
“Nu am avut timp” nu este sa iti acorzi si mai mult timp pentru
proiectele respective, ci sa iti creezi reflexul urgentei, sa iti
doresti pur si simplu ca lucrurile sa se miste mai repede, deci mai
bine.

Citeste si
De ce stai peste program? Intre fuga de realitate si incapacitatea de a spune „NU”
Workaholic cu acte. Cum au devenit corporatiile singurul teren stabil din viata ta 
Hotii timpului nostru: Vrem bani, putere si faima, dar valoarea muncii e pe ultimul loc