Cariere

Topul celor mai cautate joburi: Unde vor studentii sa lucreze

14 Feb, 11:39 • monica.manea
In topul preferintelor studentilor in materie de joburi se afla marketing-ul (27%) si relatiile publice (27%), urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti si-ar dori un loc de munca in viitor.
Topul celor mai cautate joburi: Unde vor studentii sa lucreze

Chiar daca nu se
afla in top 3, un job de vanzari i-ar satisface pe studenti, 20%
declarand ca acesta este un domeniu in care le-ar placea sa lucreze. La
polul opus, domenii precum productia/ industrial (3%),
mentenanta tehnica/ service (3%) sau suport operational (2%),
potrivit datelor studiului ”Cei mai iubiti angajatori din Romania”, realizat de Mercury Research.

Studiul releva si concluzii legate de cum se impaca visurile studentilor cu
realitatile din piata muncii.


In acest moment,
doar 6% dintre angajati lucreaza sau au lucrat in marketing, 6% in
relatii publice si doar 5% in HR (resurse umane).


Paradoxal, desi sunt
la coada listei de joburi, joburile in productie/
industrial sunt primele in topul locurilor de munca actuale (22%).
Visul devine realitate numai cand vine vorba de vanzari, domeniu in
care in acest moment au experienta de lucru 22% dintre angajati.


Cum stam la
capitolul experienta?

Studiul citat mai
arata ca in Romania avem de a face cu o piata matura, in care in
majoritatea domeniilor experienta angajatilor este de peste 3 ani.


Sunt totusi cateva
domenii in care predomina angajatii cu experienta sub 3 ani, printre
acestea numarandu-se si marketing-ul, unde 6 din 10 specialisti nu au
depasit inca acest prag.


De asemenea, aceeasi
tendinta se intalneste si in domeniul colectarii de creante, trade
marketing, sau consultanta.


Sunt domenii care
au aparut in ultimii ani, relevante pentru situatia economica
actuala, care necesita expertiza noua, si abia acum se formeaza
specialisti in aceste arii profesionale. In acelasi timp, sunt
domenii in care au fost preferati specialisti cu mai putina
experienta in detrimentul specialistilor cu o maturitate de lucru mai
mare, din motive de eficientizare a costurilor, acesta ar putea fi
cazul consultantei”, a declarat Ioan Simu, director general la
Mercury Research.


In cazul
marketing-ului, angajarea de forte proaspete poate fi explicata prin
orientarea companiilor, in general, in directia serviciilor de
marketing care a fost mai evidenta in ultimii ani, precum si o mai
mare deschidere a companiilor mici si mijlocii catre astfel de
activitati”, a adaugat Simu.

Daca in 2011, doua
treimi dintre angajati doreau sa isi schimbe locul de munca, in 2012,
situatia a fost usor diferita, numarul acestora scazand la 57%. De
asemenea, in 2012 un numar mai mare dintre cei care isi cautau un
loc de munca au optat pentru contactarea directa a companiei, pentru
a verifica oportunitatea unui loc de munca (39% fata de 29% in 2011).



Calatoriile in
interes de serviciu incep sa devina o bariera in alegerea locului de
munca, in 2012 mai mult de un sfert dintre respondenti (27%) nefiind
dispusi sa-si asume astfel de atributii, procent in crestere fata de
2011 (17%).


Ce asteptam de la angajatori

O conditie
importanta pentru angajati care a reiesit din discutiile de tip focus
grup in prima parte a studiului si validata cantitativ de etapa a
doua este respectarea conditiilor contractuale de catre angajator,
aceasta aflandu-se in topul conditiilor pe care potentialii angajati
le asteapta de la angajator intrunind un scor de 7.3 puncte, dupa
salariu (15 puncte) si siguranta locului de munca (8.5 puncte).




Studiul ”Cei mai
iubiti angajatori din Romania” se realizeaza anual, cu scopul de a
contribui prin informatiile si analizele pe care le ofera la
optimizarea interactiunii dintre potentialii angajati si angajatori.

Studiul a constat in
evaluarea cantitativa a 4.162 de respondenti din mediul urban si a
acoperit o plaja larga de pozitii din diverse arii profesionale si
sectoare economice. A fost elaborat impreuna cu 18 manageri de HR
din companii de top din Romania si au fost evaluate 138 de companii.
Esantionul selectat este reprezentat de studenti, muncitori si
specialisti cu studii medii, specialisti cu studii superioare, middle
manageri si top manageri.


La initiativa Danone
Romania, companiile reunite de Inspire Business pentru participarea
la studiul realizat de Mercury Research au fost: Pfizer, Ursus, HP,
Mercedes Benz, Avon, EMAG, GSK, JTI, BCR, Bosch, Bergenbier, Adrem
Invest, AIMS, Target, InnerLook, Valoris Center, BestJobs,
Professional, EuCom.