- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!

19 Nov, 22:28 • Bugiu ⁠Ana Maria
Jesper Brodin, șeful IKEA, a declarat că oamenii au devenit mai prudenți cu banii, iar zilele cheltuielilor masive din pandemie sunt de domeniul trecutului. Deși vânzările totale au scăzut cu 5%, IKEA a atras mai mulți clienți datorită prețurilor accesibile și reducerilor.
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!

Jesper Brodin, șeful IKEA, a declarat că perioada de cheltuieli excesive din timpul pandemiei a luat sfârșit, oamenii devenind tot mai precauți cu banii lor în urma inflației persistente. În timpul pandemiei, IKEA a înregistrat o creștere a vânzărilor, deoarece oamenii, izolați acasă, au investit masiv în mobilier și amenajarea locuințelor. Însă anul fiscal încheiat pe 31 august 2024 a marcat o scădere de peste 5% a vânzărilor, ajungând la 45,1 miliarde de euro – primul declin din 2020, potrivit hotnews.ro.

„Persoanele au aceleași nevoi, dar au mult mai puțini bani în portofelul lor”, a punctat acesta.

Te-ar mai putea interesa și: IKEA, liderul global în retailul de mobilier a anunțat joi o scădere de 5% a vânzărilor anuale, în urma reducerii prețurilor

foto: IKEA

Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!

Brodin a comparat actuala situație economică cu cea de după criza din 2008, afirmând că, deși nevoile oamenilor rămân aceleași, veniturile lor au scăzut semnificativ. În ciuda scăderii vânzărilor totale, IKEA a atras mai mulți clienți, aceștia fiind atrași de prețurile competitive și reducerile oferite. Totuși, majoritatea cumpărăturilor se limitează la articole esențiale, precum paturi sau saltele, în detrimentul cheltuielilor mai mari pentru mobilă premium.

„Câștigăm mult mai mulți clienți care altfel ar fi mers la concurenți mai scumpi. Deci am avut mai mulți clienți”, a precizat el, chiar dacă suma totală a vânzărilor a scăzut.

Deși inflația a scăzut în unele regiuni, consumatorii rămân rezervați în cheltuieli, căutând să economisească pe cât posibil. Brodin a subliniat că IKEA beneficiază de această tendință prin oferirea de produse accesibile, ceea ce i-a permis să depășească competitorii mai scumpi.

Recent, Brodin a făcut apel la guvernul chinez să implementeze politici de stimulare economică pentru a încuraja consumul, pe fondul dificultăților economice din China. Există o preocupare globală privind inflația și puterea de cumpărare, teme majore discutate și în campania electorală din SUA, unde opinia publică arată o încredere mai mare în capacitatea lui Donald Trump de a redresa economia.

Te-ar mai putea interesa și: IKEA România a înregistrat prima pierdere financiară din ultimii cinci ani. Afacerile sunt în creștere cu 16% față de anul precedent

Urmărește Daily Business pe Google News