Bulgari îngrijorați de adoptarea monedei euro. Principalul factor care stă la baza acestei temeri este economic – teama că preţurile vor creşte odată ce ţara va trece la euro. În plus, 14,6% dintre cei chestionaţi au indicat informaţiile insuficiente ca factor care stă la baza îngrijorării lor cu privire la schimbarea monedei euro, scrie News.ro.
Între timp, aproape 10% au declarat că îngrijorările lor sunt amplificate de campaniile negative care răspândesc teama cu privire la introducerea monedei euro. Pentru puţin peste 6%, ataşamentul emoţional faţă de leva rămâne mai puternic decât atractivitatea adoptării monedei euro.
O parte mai mică, de 5,5%, a invocat alte motive, în timp ce 4,2% au răspuns cu „Nu ştiu”, ceea ce experţii interpretează ca un semn de ezitare şi incertitudine în rândul unora dintre bulgari cu privire la această schimbare economică majoră.
Bulgaria va adopta moneda euro de la începutul anului 2026, Bulgaria devenind a 21-a ţară care aderă la zona monedei unice.
Citește și: Coșmar de cinci stele pentru doi români, în Bulgaria. Ce li s-a dat să mănânce la ”all inclusive”
Bulgaria, considerată ani la rând o alternativă accesibilă și mai calitativă la litoralul românesc, începe să piardă teren în preferințele turiștilor români. Dacă până anul trecut diferența de prețuri era în favoarea vecinilor de la sud de Dunăre, uneori chiar cu 50% mai ieftin, vara aceasta aduce o realitate total diferită: prețurile au crescut brusc, chiar și cu peste 50% pentru aceleași servicii turistice.
Mai mulți români au semnalat online că pentru aceleași hoteluri, în aceleași condiții, în același interval calendaristic, costurile s-au majorat dramatic. Într-un exemplu concret, prețul pe noapte pentru o cameră a crescut de la 157 de euro în 2024 la peste 230 de euro în 2025, în condițiile în care copilul are sub 4 ani și nu plătește separat. Mulți turiști s-au arătat surprinși, dezamăgiți și chiar revoltați de această evoluție a tarifelor.
Explicațiile posibile variază: de la inflație, trecerea parțială la euro în Bulgaria, la contextul economic mai larg, cu costuri în creștere pentru energie, alimente și servicii turistice. Unele voci din industrie susțin că Bulgaria se aliniază la tendințele regionale, unde și Grecia și Turcia au operat majorări substanțiale de prețuri.
Cu toate acestea, mulți români continuă să considere că, în ciuda scumpirilor, Bulgaria rămâne mai atractivă decât litoralul românesc din punctul de vedere a raportului calitate-preț. Alții, însă, afirmă că pentru tarifele actuale preferă deja să aleagă Grecia sau Turcia, unde diferența de servicii este semnificativă.