David Filipaș și-a descoperit pasiunea pe când avea doar 7 ani. Mai târziu, în 2014, tatăl său a pornit o afacere în industria uleiului de măsline, fapt care i-a alimentat și mai mult curiozitatea.
„Primul lui contact cu un ulei bun l-a avut în Creta, într-o vacanță. A gustat și a zis: ‘Ce bună e mâncarea dacă pui acest ceva’”, a declarat tatăl lui David, potrivit stirileprotv.ro.
Citește și: De ce trebuie să consumi ulei de măsline. Ce tip de ulei de măsline este mai bun
Pe 10 noiembrie, adolescentul a plecat în Valencia pentru un curs care a durat șase zile. A fost singurul copil, dintre cei 22 de participanți.
„Mergeam la mori, să înțelegem cum se produce uleiul. Am primit pahare cu uleiuri combinate și trebuia să ne dăm seama care este cel mai intens”, a dezvăluit David.
„Este o mândrie și o demonstrație că educația gustului are un rol important. Un degustător profesionist trebuie să aprecieze uleiul din punct de vedere vizual, olfactiv și gustativ”, a declarat Marian Timofti, președintele Federației Degustătorilor Autorizați.
David Filipaș nu are de gând să se oprească aici. Vrea să-și continue studiile, să participe la competiții de profil și să devină, într-o zi, unul dintre cei mai buni experți în ulei de măsline din Europa.
Citește și: Ce conține, de fapt, uleiul de măsline din Kaufland şi Penny. Produsul fals, retras de la raft de ANPC
David povestește că, în timp ce prietenii lui discută despre mâncăruri obișnuite, el observă detalii aromatice precum „fruct proaspăt” sau „iarbă abia tăiată”, caracteristici importante în evaluarea uleiului extravirgin de măsline.
Brandul D’Olive, construit de familia Filipaș, reprezintă un proiect care a evoluat rapid de la import la producție proprie, odată cu achiziția livezii de măslini din Creta, devenind primul brand din România cu o astfel de investiție.