- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Cine este Dorina Mutu, fondatoarea brandului Annabella, rețeaua de magazine 100% românească

10 May, 11:01 • Adrian Popovici
Dorina Mutu, împreună cu soțul ei, este cofondatoarea unuia dintre cei mai importanți jucători de pe piața de retail alimentar din țara noastră. Cei doi au pus bazele afacerii Annabella în anul 1994.
Cine este Dorina Mutu, fondatoarea brandului Annabella, rețeaua de magazine 100% românească

Dorina Mutu este cofondatoarea unuia dintre cei mai importanți jucători de pe piața de retail alimentar din țara noastră. Împreună cu soțul său, ea a pus bazele afacerii Annabella în anul 1994, atunci când și-au deschis primul magazin de legume și fructe în județul Vâlcea. În timp, cei doi au transformat acel magazin într-un adevărat imperiu al comerțului alimentar, arată Forbes.

Anul trecut evoluția brandului a permis preluarea lanțului de 12 magazine Best Market, unul dintre cei mai cunoscuți retaileri din județul Dâmbovița. Aceste unități au devenit parte a portofoliului de afaceri al Dorinei Mutu, iar peste 150 de angajați lucrează acum sub egida ei, după preluarea activității.

Livorno Stores, compania care a administrat lanțul de magazine Best Market, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 9,4 milioane de lei și pierderi de aproape 13 milioane de lei, cifre care reprezintă o scădere semnificativă față de anul precedent. Comparativ cu 2021, când firma fondată de Dorina Mutu, anunța un profit de 81,69 milioane de lei și o pierdere de 2,04 milioane de lei, performanțele financiare ale companiei au suferit modificări considerabile.

Te-ar putea interesa și: Cine este femeia care vinde dulciuri de milioane de euro în România. Vrea ca în anul 2024 să se extindă în toate zonele din țară

Dorina Mutu a pus bazele afacerii Annabella în anul 1994.
Dorina Mutu a pus bazele afacerii Annabella în anul 1994.

Imperiul de retail condus de Dorina Mutu

După cum arată profilul făcut de revista Forbes, 2016 reprezintă un moment crucial în evoluția pe care Dorina Mutu a avut-o pe piața de retail. Astfel, în acest an, firma acesteia și-a a făcut intrarea pe piața Capitalei prin achiziționarea a trei magazine de la Mega Image. În acest fel, Annabella își menține strategia de a achiziționa noi retaileri din industrie.

La începutul lunii iulie 2023, firma condusă de Dan și Dorina Mutu a încheiat o tranzacție semnificativă pe piața locală de retail prin achiziționarea lanțului de magazine Best Market din Dâmbovița, deținut anterior de Ion Șoloman.

Această mișcare își consolidează poziția familiei Mutu ca unul dintre cei mai influenți jucători din comerțul alimentar din România, prin adăugarea celor 12 magazine deținute anterior de retailerul din Dâmbovița la portofoliul lor de afaceri. De-a lungul a peste 30 de ani, Dorina Mutu a condus cu succes unul dintre cei mai cunoscuți retaileri autohtoni.

În prezent, rețeaua Annabella se extinde cu succes, numărând peste 100 de magazine în trei județe: Vâlcea, Argeș și Olt. Aceste magazine sunt dezvoltate pe trei concepte de retail diferite, oferind clienților experiențe variate: Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard.

Pe lângă rețeaua de magazine, antreprenorii dețin și fabrica de conserve din legume și fructe Râureni, achiziționată în anul 2008. Această achiziție strategică a adus un impuls semnificativ afacerii lor.

Compania Annabella, care gestionează rețeaua de magazine și fabrica de conserve, a raportat în 2022 o cifră de afaceri de peste 480,4 milioane de lei, înregistrând o creștere impresionantă de aproape 24% față de anul precedent. Acest rezultat reflectă angajamentul și eforturile susținute ale echipei în dezvoltarea și consolidarea brandului Annabella.

Citește și: Cine este fondatoarea farmaciilor Catena, a doua cea mai bogată femeie din România. Povestea de succes a Ancăi Vlad

Tags: