Companie auto care a redus cu 30% planul de investiţii în electrificare şi software până în 2030, la 7 trilioane yeni (circa 48,4 miliarde dolari). Este vorba despre Honda, al doilea cel mai mare constructor auto din Japonia după Toyota. CEO-ul Toshihiro Mibe a declarat că, în actualul context, estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar aproximativ 20% din vânzările Honda până atunci.
Compania se alătură astfel altor producători auto globali care îşi temperează entuziasmul faţă de EV-uri, într-un moment în care cererea se orientează tot mai mult spre hibride, iar autorităţile din diferite ţări relaxează termenele pentru atingerea obiectivelor privind emisiile şi vânzările de maşini electrice.
Honda intenţionează să lanseze 13 modele hibride de nouă generaţie începând cu 2027. În prezent, compania vinde peste 12 modele hibride la nivel global, dintre care doar trei în SUA: Civic (versiunile hatchback şi sedan), Accord şi CR-V. De asemenea, plănuieşte dezvoltarea unui sistem hibrid pentru modele de mari dimensiuni, care vor fi lansate în a doua jumătate a deceniului, potrivit Reuters.
Până în 2030, Honda vizează vânzări de 2,2–2,3 milioane de vehicule hibride, în creştere masivă faţă de cele 868.000 vândute anul trecut, dintr-un total de 3,8 milioane de unităţi comercializate.
Totuşi, Honda şi-a menţinut obiectivul ca până în 2040 toate vânzările de maşini noi să provină din vehicule complet electrice sau cu celule de combustie.
O altă companie auto care a redus investiţiile în EV este Nissan, care a abandonat luna aceasta proiectul construirii unei fabrici de baterii de 1,1 miliarde de dolari în insula Kyushu. Dar şi Jaguar Land Rover, care ar fi renunţat la planurile de producţie de EV-uri în noua fabrică de 1 miliard de dolari a companiei-mamă Tata Motors din sudul Indiei.