- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Cum ajută roboții industria fashion. Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette: „Pandemia ne-a arătat că fără digitalizare suntem slabi”

22 Jun, 10:56 • Toma Anca
Cum ajută roboții industria fashion, unul dintre domeniile care se bucură de digitalizarea și simplificarea proceselor. Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette, povestește că pentru ea digitalizarea reprezintă un factor foarte important, motiv pentru care a investit de-a lungul timpului sute de mii de euro pentru automatizarea proceselor și micșorarea timpilor de lucru
Cum ajută roboții industria fashion. Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette: Pandemia ne-a arătat că fără digitalizare suntem slabi

Cum ajută roboții industria fashion. Cristina Bâtlan a intrat în lumea afacerilor în urmă cu mai bine de 30 de ani, iar în prezent conduce trei fabrici, zeci de magazine Musette în țară și străinătate și peste 600 de angajați.

De asemenea, Cristina a apărut și într-o emisiune TV, ‘Imperiul leilor’, alături de alți oameni de afaceri, scopul lor fiind acela de a ajuta mici antreprenori să dezvolte propriile afaceri. Astfel, aceasta a acceptat diferite parteneriate, care s-au dovedit alegeri bune pe plan profesional.

Citește și: Cristina Bâtlan, una dintre cele mai apreciate antreprenoare din România. Fondatoarea Musette: „Alegerea pantofului este ca o morfină, un drog plăcut pentru mintea noastră”

Cum ajută roboții industria fashion

Antreprenoarea este de părere că digitalizarea ajută foarte mult în ziua de azi, mai ales în industria fashion-ului, în care ea activează, ‘crește viteza și viteza înseamnă timp, iar timpul înseamnă bani’.

Digitalizarea face parte din din tehnologizare. Pandemia ne-a arătat că fără digitalizare suntem slabi. Chiar putem să spunem chiar așa. Suntem foarte slabi. Digitalizarea ne ține împreună unii cu alții, ne ajută să conectăm întreaga lume într-un timp foarte scurt. Putem să scurtăm timpul în procesul nostru de producție.

Cum e cazul nostru, noi activăm în industria modei și pentru noi digitalizarea este ca oxigen, pentru că dacă până acum pentru a realiza un model aveam nevoie de circa 1 săptămână, acum să facem un model nou ne ia mai puțin de un minut. Astăzi noi am comprimat timpul.

Putem să facem mult mai multe modele noi într-un timp scurt, deci ajunge să crească profitabilitatea companiei. Digitalizarea crește viteza și viteza înseamnă timp, iar timpul înseamnă bani. Digitalizarea înseamnă mărirea profitului prin comprimarea timpului. Mai mult de atât, astăzi, prin softurile pe care le avem implementate în companie, clienții primesc un serviciu mult mai bun, mult mai eficient.

Noi am lucrat cu roboți de când ne știm, pentru că industria încălțămintei este o industrie extrem de competitivă dar și foarte exigentă în același timp. 

Avem nevoie de tehnologie de înaltă precizie și la fel avem nevoie și în partea de execuție model, adică diferențele de 1mm sunt de neacceptat în industria noastră, nu avem aceste diferențe, iar aceste diferențe au fost eliminate cu ajutorul tehnologiei. Eficiența și corectitudinea tiparelor, de exemplu a modelelor a venit odată cu digitalizarea și cu faptul că am scos din procesul tehnologic copierea tiparelor care putea să producă erori.

Soluțiile digitale sunt parte din viața noastră acum și cu atât mai mult la Musette eu nu credeam, de exemplu, că n-o să mai folosesc laptop-ul și că voi folosi telefonul pentru absolut tot ceea ce fac, de la social media, la verificarea stocurilor, la verificarea vânzărilor, la comunicare, la absolut orice„, a declarat Cristina Bâtlan, pentru Economedia.ro.

Avantajele și dezavantajele digitalizării

Antreprenoarea a transmis că un avantaj este faptul că se câștigă foarte mult timp odată cu automatizarea proceselor și poți ajunge mult mai ușor la clienții din toată lumea, nu doar din România, prin magazinul online. Un dezavantaj, însă, este faptul că a devenit atât de accesibil, transformând-ul într-un domeniu foarte competitiv.

Avantajele digitalizării sunt faptul că îți comprimi timpul, că oamenii te găsesc mult mai ușor, că poți să ajungi la oameni din toată lumea fără să ai magazine fizice acolo, fără să consumi foarte multe resurse.

Astăzi nu este de interes pentru noi să deschidem o mulțime de magazine în străinătate pentru care să plătim zeci de mii de euro pentru chirie și să avem alte zeci de mii de euro costuri de logistică. Ne interesează să investim o parte din acești bani în reclamă în piețele din Franța și America și să ajungem digital în casele oamenilor. Ce este mai puțin plăcut în toată această situație este faptul că toată lumea are acces la această digitalizare.

Acesta este dezavantajul, este pentru toată lumea. Apoi un alt dezavantaj este acela că atunci când toată lumea face reclamă, prețurile acestor reclame și prezența online devine foarte, foarte scumpă„, a mai declarat Cristina Bâtlan.