Clasamentele Consumer Reports, organizație americană dedicată testării independente a produselor, a numit Subaru drept cea mai fiabilă mașină pentru anul 2025, depășind giganți precum Lexus și Toyota, care au dominat topul în ultimii ani.
Recunoscută pentru testele și analizele sale riguroase, Consumer Reports a publicat la finele lui 2024 rezultatele celei mai recente cercetări cu privire la fiabilitatea automobilelor.
Pe baza răspunsurilor de la peste 300.000 de proprietari de mașini, Subaru a fost desemnat „cel mai de încredere brand auto pentru 2025”, conform Cars.com.
Analiza nu s-a bazat numai pe părerile emoționale ale consumatorilor, ci pe 20 de categorii de defecțiuni, de la probleme minore, precum zgomotele din interior sau desprinderea unor elemente decorative, până la disfuncționalități majore ale motorului, transmisiei sau a sistemelor electrice.
Citește și : Primul restaurant din lume condus de un bucătar cu inteligență artificială, deschis în Dubai. Cum va funcționa
Fiecărui model i-a fost atribuit un scor de fiabilitate, între 1 și 100, în funcție de gravitatea problemelor raportate, iar rezultatul a fost unul surprinzător.
Subaru a obținut un scor mediu de 68 din 100, clasându-se, pentru prima dată, în fruntea topului Consumer Reports, fiind urmat de Lexus, situat pe poziția a doua, cu 65 de puncte. Topul primelor trei este urmat de Toyota, cu un scor de 62, următoarele poziții fiind ocupate de Honda, cu 59 de puncte, Acura (55 de puncte) și Mazda (55).
Potrivit reprezentanților Consumer Reports, succesul Subaru nu poate fi pus pe seama colaborării tehnologice cu Toyota. Dimpotrivă, SUV-ul electric Solterra – dezvoltat împreună cu Toyota bZ4X – a avut performanțe sub medie în evaluare.
Citește și : Anul 2026, decretat „Anul Nadia Comăneci”. Preşedintele Nicușor Dan a promulgat legea
„Poziționarea brandului pe primul loc este rezultatul unei game compacte și coerente de modele, cu componente comune și o evoluție treptată, lipsită de salturi tehnologice instabile”, arată analiza.
În evaluarea generală a mărcilor auto, au fost luați în considerare și alți factori esențiali: satisfacția proprietarilor, costurile de întreținere și reparații, precum și datele statistice referitoare la siguranța rutieră furnizate de instituții americane specializate.