- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Mașinile se vor scumpi cu cel puțin 2.000 de euro. Care e motivul șocant pentru care vor crește prețurile

26 May, 23:46 • Cornel Ghimeșan
Introducerea Euro 7 va obliga OEM-urilor să investească enorm în dezvoltarea și lansarea de unor tehnologii și de asemenea să instaleze un harware suplimentar.
Mașinile se vor scumpi cu cel puțin 2.000 de euro. Care e motivul șocant pentru care vor crește prețurile

Uniunea Europeană impune o serie de reguli cu privire la mașinile noi și nivelul de emisii de gaze și particule poluante. În prezent, standardele sunt determinare la „Euro 6” pentru autoturisme/dube și în „Euro VI” pentru vehiculele grele. Totuși, în luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană a făcut pulblică o propunere care se referă la tranziția către „Euro 7”, reglementări care vor fi cu mult mai stricte decât cele impuse de limitările „Euro 6”, abordând totodată și particulele non-esapament (de la uzura frânei și abraziunea pneurilor). Este planificat ca a„Euro 7” să fie introdus până în iulie 2025 pentru mașinile mici și pentru dube, iar până în 2027 pentru vehiculele grele.

Citește și: Mașini zburătoare în China, din 2025. Analiştii estimează că piaţa acestora va valora un trilion de dolari în 2040

Introducerea Euro 7 va obliga OEM-urilor să investească enorm în dezvoltarea și lansarea de unor tehnologii și de asemenea să instaleze un harware suplimentar. Acest lucru va avea un impact mare asupra costurilor de producție. Mai mult decât cele menționate, vor exista și alte costuri indirecte, precum consumul mai mare de combustibil, ceea ce se va adăuga la costurile suplimentare pe care consumatorul final va trebui să le ia în calcul. Separat de „Euro 7”, Comisia Europeană a mai publicat o Evaluare a Impactului care vizează implicațiile „Euro 7” care se referă la un studiu al unui consorțiu de cercetare.

Inteligența artificială a estimat că vor exista costuri directe suplimentare care se vor ridica la 180-450 € pentru autoturisme/dube și 2.800 € pentru autobuze/camioane.

Producătorii de mașini nu vor introducerea „Euro 7”

Luca De Meo, directorul general al gigantului Renault, a discutat despre propunerea Comisiei Europene cu privre la normele de emisii poluante Euro 7. Acesta a subliniat, că din punctul său de vedere, acestea vor schimba tendința industriei auto spre electrificare, distrăgând-o de la aceste demersuri. De asemenea, cu această ocazie, a mulțumit Guvernului italian pentru faptul că s-a opus acestor norme, a informat Reuters.

În acest an, se duc negocieri aprige între Parlamentul European și statele membre ale Uniunii cu privire la noile reglementări Euro 7. UE își propune să înăsprească normele cu privire la poluatorii de tipul oxizilor de azot și a monoxidului de carbon. Mai mult de atât, noile norme Euro 7 mai vizează și particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope. Aceste norme ar trebui să intre în vigoare începând cu data de 1 iulie 2025 și se va aplica pentru autoturisme şi utilitare, iar din 2027 se va aplica și pentru autobuze şi camioane.

Concomitent cu aceste decizii, Comisia Europeană a mai oferit un termen limită care îi vizează pe producătorii de automobile. Aceștia are trebui ca până în anul 2035 să elimine total producția de vehicule care au motoare pe combustie, cu o excepție introdusă recent, care face referire la acele vehicule care folosesc Electro-carburanţi.

„Vor să introducă o nouă reglementare care ne-ar distrage de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus vineri italianul Luca DeMeo.

De Meo este, pe de-o parte, CEO al Renault, iar pe de altă parte ocupă și funcția de preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acesta a pus în discuție aceste probleme într-o intervenţie online la un eveniment organizat la Trento (Italia).

Citește și: Ford anticipează scăderea prețurilor automobilelor cu 5%, ceea ce va pune presiune pe Tesla, lider pe piața mașinilor electrice

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba