Românul este din județul Călărași, însă locuiește de opt ani de zile la Nottingham. Tânărul în vârsta de 32 de ani este șofer de Uber, iar în timpul liber vinde mici la un stand din centrul orașului.
Daniel din Chirnogi, județul Călărași, visează să devină milionar din afacerea cu mici.
”Vreau să fac din micul tradițional românesc un business de multi-million pound. Planul este să deschid restaurante în toată Marea Britanie, unde, în loc de burgeri, să vând mici”, spune tânărul, potrivit Libertatea.
O porție mică formată din trei mici costă 4.99 lire sterline, adică aproximativ 30 de lei, în timp ce porția medie formată din 5 bucăți se vinde cu 8.49 lire sterline, adică aproximativ 51 de lei. Porția include pâine și muștar.
Pentru a se face cunoscut, tânărul oferă mititei gratui vecinilor săi.
”Să împart mâncare românească gratuit pe stradă este al doilea pas din călătoria asta extrem de lungă la care am pornit. Micul românesc trebuie să devină la fel de popular în Marea Britanie precum kebapul turcesc, curryul indian sau cho-mein-ul chinezesc.
În 8 ani de când sunt în Anglia am fost în 3 restaurante românești de aici, din zona Nottingham, dar am apucat să mănânc doar câte o singură dată în fiecare dintre ele. A doua oară când am mers erau deja închise. Faliment! Și asta în timp ce la fiecare colț de stradă în orice oraș din UK este de zeci de ani câte un restaurant indian, chinezesc sau turcesc”, spune Daniel.
Tânărul a dezvăluit cum a luat naștere afacerea The Mik Co.
„Nu poți să vii aici să deschizi o prăvălie cu mâncare și să îți numești afacerea șaorma românească sau papanași românești, iar când îți prezinți meniul, să fie scris în limba română, așa cum fac majoritatea conaționalilor… E absurd. Ca să îl cucerești și să devii popular aici, trebuie să alegi un nume de afacere care rezonează cu britanicul.
De aici a plecat ideea mea. Am sesizat problema încă din primii mei ani de Anglia. Englezii nu au habar de mâncarea românească. Românii noștri se adresează cu mâncarea lor doar comunității de români, dar este greșit. Nu este sustenabil! Scopul lui The Mik Co este să împărtășească o mâncare tradițional românească cu oamenii. Să creăm gust, bucurie și momente de neuitat”, a mai spus Daniel Țăruș.
Românul își face reclamă pe Instagram, TikTok, YouTube și Facebook.
„Folosind carne britanică premium, preparată în Regatul Unit, pe baza unei rețete transilvănene vechi de 200 de ani din patria lui Dracula, The Mik Co introduce în lume cârnatul la grătar fără piele, care dă senzație de dependență, cu ambiția de a deveni un gigant global”, a mai spus Daniel, potrivit sursei citate.