Este vorba despre Brașov, orașul care, conform unui raport recent publicat de Mastercard Economics Institute (MEI), a primit anul trecut turiști din nu mai puțin de 38 de țări diferite în restaurantele sale, potrivit „Business Magazin”, citat de Click!
Te-ar mai putea interesa: Un livrator din București a dus într-o singură zi toată mâncarea pentru un botez, comandată de părinții bebelușului printr-o aplicație
Clasamentul a fost întocmit pe baza diversității naționalităților clienților, un indicator al nivelului de „globalizare culinară” al unui oraș. Cu cât turiștii care aleg să mănânce într-o destinație provin din mai multe regiuni ale lumii, cu atât se consideră că gastronomia locală este mai deschisă și mai adaptată unui public internațional. Iar la acest capitol, Brașovul a reușit să depășească chiar și Bucureștiul!
„Sectorul turistic din Europa continuă să demonstreze o rezilienţă remarcabilă. Chiar şi în contextul incertitudinii economice, observăm o orientare clară a călătorilor europeni către experienţe care oferă sens personal şi valoare pe termen lung.
Fie că vorbim despre retreaturi pentru starea de bine, explorări culturale sau aventuri în natură, europenii prioritizează călătoriile care sunt aliniate cu propriile valori şi aspiraţii”, a declarat în raport Natalia Lechmanova, economist-şef pentru Europa în cadrul Mastercard Economics Institute.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/mancare-instanbul-1024x614.jpg)
În clasamentul alcătuit din 43 de țări și orașe, Istanbul se află pe primul loc, restaurantele sale primind în medie clienți din 67 de naționalități, un rezultat influențat de poziția strategică a metropolei la granița dintre Europa și Asia. Următoarele poziții sunt ocupate de destinații turistice celebre precum Cannes (Franța), Interlaken (Elveția), Bali (Indonezia), Barcelona (Spania) și Dubrovnik (Croația), toate recunoscute pentru gastronomia lor variată și caracterul internațional al vizitatorilor.
Un restaurant „globalizat” propune un meniu internațional sau uniformizat, cu preparate cunoscute și apreciate la scară largă, precum burgerii, pizza sau sushi. De cele mai multe ori, astfel de localuri fac parte din rețele internaționale și oferă o experiență culinară similară, indiferent de orașul sau țara în care se află.
Te-ar mai putea interesa: Nota de plată exorbitantă plătită de o turistă în insula grecească Mykonos. 1000 de euro pentru trei feluri de mâncare, 350 de euro doar pentru un peşte