- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Permis de conducere la 17 ani. Ce alte modificări importante ale Codului Rutier mai propune Comisia Europeană

03 Mar, 15:52 • Russo George
Regulile pentru obținerea unui permis de conducere digital ar urma să se schimbe, una dintre modificări fiind vârsta la care tinerii pot începe să conducă. Tinerii vor putea învăța să conducă de la 17 ani, dar normele de siguranță în trafic vor fi și ele îmbunătățite.
Permis de conducere la 17 ani. Ce alte modificări importante ale Codului Rutier mai propune Comisia Europeană

Comisia Europeană a prezentat mai multe propuneri de modernizare a normelor privind permisele de conducere, inclusiv introducerea unui permis de conducere digital valabil în întreaga UE, precum și noi dispoziții pentru a facilita aplicarea normelor de circulație la nivel transfrontalier.

Normele de testare pentru permisul auto, actualizate, vor ține seama de tranziția către vehicule cu emisii zero.

Acestea vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate.

În acest context, Comisia Europeană spune că noile norme vor îmbunătăți siguranța pentru toți participanții la trafic și vor ajuta UE să își realizeze „Viziunea zero” – fără decese pe drumurile din UE până în 2050.

“Ele vor pregăti mai bine conducătorii auto pentru vehiculele cu emisii zero și pentru conducerea pe drumurile urbane, alături de un număr tot mai mare de biciclete și vehicule cu două roți, precum și de pietoni.

Acestea vor permite, de asemenea, tinerilor conducători auto să dobândească experiență prin intermediul unui sistem de conducere acompaniată.

Începând cu vârsta de 17 ani, tinerii vor putea învăța să conducă și vor putea obține un permis de conducere.

Cei care au împlinit vârsta de 17 ani vor putea să conducă singuri doar după împlinirea vârstei de 18 ani și să lucreze ca șoferi profesioniști de îndată ce un anumit loc de muncă permite acest lucru.

Doi ani de la obținerea permisului, perioadă de probă

Pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, după obținerea permisului, șoferii începători ar urma să fie, vreme de cel puțin doi ani, într-o perioadă de probă întrucât 2 din 5 accidente mortale implică un conducător auto sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani.

Pentru conducerea sub influența alcoolului toleranța va fi zero.

Șoferii care fac depășiri sau parcări periculoase, nu păstrează o distanță suficientă față de vehiculul din față sau care taie linia continuă se vor alege cu dosar penal, toate aceste abateri urmând să fie infracțiuni.

Premieră mondială: permis de conducere digital

Pentru a simplifica recunoaşterea permiselor de conducere între statele membre, Comisia propune introducerea unui permis digital, în premieră mondială. Înlocuirea, reînnoirea sau preschimbarea unui permis de conducere vor fi mult mai uşoare, deoarece toate procedurile vor fi online.

În aceeași ordine de idei, pentru cetățenii din țări din afara UE cu standarde comparabile de siguranță rutieră va fi mai ușor să își schimbe permisul de conducere cu unul UE.

Legea actuală acoperă unele dintre cele mai frecvente și mai flagrante infracțiuni, cum ar fi excesul de viteză și conducerea sub influența alcoolului.

Infracțiuni rutiere

Comisia propune extinderea domeniului de aplicare al infracțiunilor rutiere la:

– nemenținerea unei distanțe suficiente în raport cu vehiculul din față;

– depășirea periculoasă;

– parcarea periculoasă;

– traversarea uneia sau mai multor linii albe continue;

– conducerea pe sens interzis;

– nerespectarea normelor privind utilizarea coridoarelor de urgență;

– utilizarea unui vehicul supraîncărcat.

Un portal informatic dedicat le va oferi cetățenilor acces ușor la informații privind normele de siguranță rutieră în vigoare în fiecare stat membru și, în timp, le va permite să plătească eventualele amenzi în mod direct.

Decăderea din drepturi a conducătorilor auto cu efect la nivelul întregii UE: încetarea impunității pentru infracțiuni grave.

Propunerile vor fi acum examinate de Parlamentul European și de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare.

Citeşte şi: Anunț important de la Tesla! Românii trebuie să plătească noi taxe, dacă nu respectă condițiile impuse de producătorul american