- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Proprietarii de mașini electrice trebuie să știe. Problemele ascunse care îi lasă fără bani în portofel

30 May, 19:49 • Adrian Popovici
Deși șoferii de mașini electrice le aleg deoarece vor să economisească în ceea ce privește combustibilul, aceste vehicule vin cu o serie de costuri de întreținere semnificative.
Proprietarii de mașini electrice trebuie să știe. Problemele ascunse care îi lasă fără bani în portofel

Cei care conduc deja sau își doresc să cumpere mașini electrice explică faptul că o astfel de decizie este motivată de dorința de a-și limita emisiile de carbon, dar și de a face economii în ceea ce privește combustibilul. Cu toate acestea, un aspect care tinde să fie trecut cu vedere, adesea fiindcă durează mai mult până șoferii devin conștienți de acesta este cel al costurilor de întreținere, notează Playtech.

Proprietarii de mașini electrice încep să descopere că durata de viață a anvelopelor este mult mai scurtă decât se așteptau, ceea ce duce la cheltuieli suplimentare considerabile.

Cazul lui Jim Bassett este cât se poate de clar în ceea ce privește costurile ascunse pe care le au aceste mașini electrice. Acest pasionat de mașini în vârstă de 80 de ani a descoperit că anvelopele noului său Volkswagen ID.3 trebuie înlocuite după doar 12.000 de kilometri. Acesta a fost nevoit să plătească 354 de euro pentru a înlocui cauciucurile din spate, o situație pe care nu o mai întâlnise în toată experiența sa de șofer.

„Nu mi-a venit să cred când mi s-a spus că trebuie să le înlocuiesc. Sunt destul de bătrân și am avut mașini toată viața mea – nu a trebuit niciodată să schimb anvelopele atât de devreme”, a explicat acesta.

Mașini electrice
Mașini electrice

Te-ar putea interesa și: Se dau bani de la Guvern pentru românii care vor să cumpere mașini electrice. Cum poți fi eligibil

Cu ce alte probleme se mai confruntă cei cu mașini electrice?

Această problemă nu este unică, alți proprietari de ID.3 apelând la forumuri online pentru a-și exprima frustrarea cu privire la durata scurtă de viață a anvelopelor de pe aceste mașini electrice. Greutatea mare a vehiculului și cuplul instantaneu specific acestor vehicule sunt principalele cauze identificate pentru uzura rapidă a anvelopelor.

Trebuie explicat că unele mașini electrice, precum Volkswagen ID.3, sunt dotate cu baterii grele care contribuie semnificativ la masa totală a mașinii. Hatchback-ul de 41.290 de euro cântărește aproximativ 1.800 kg, comparabil cu un Jeep Wrangler 4×4. Această greutate suplimentară pune o presiune enormă pe anvelope, accelerând uzura acestora.

Producătorii de anvelope precum Michelin și Goodyear au observat că anvelopele convenționale se uzează cu până la 50% mai repede pe mașini electrice decât pe cele cu motor pe combustie internă.

Pe lângă uzura rapidă, costul anvelopelor pentru cei cu mașini electrice este, de asemenea, mai mare. Un studiu realizat de firma de tehnologie Epyx a arătat că anvelopele pentru vehiculele electrice au o durată de viață medie cu 6.350 de kilometri mai scurtă decât cele de pe mașinile pe benzină sau diesel. În medie, primul schimb de anvelope la mașinile electrice are loc după 29.000 de kilometri, comparativ cu 39.000 de kilometri pentru cele pe benzină sau diesel.

De asemenea, Epyx a constatat că anvelopa medie pentru vehiculele electrice costă 244 de euro, cu 90 de euro mai mult decât pentru mașinile pe benzină mai mari. Acest cost suplimentar, combinat cu necesitatea schimbării mai frecvente, poate face ca întreținerea unei mașini electrice să fie mult mai costisitoare decât se anticipează inițial.

Citește și: Românii nu mai pot merge cu mașini electrice încărcate pe feriboturile din Grecia. Regulile care vor revolta șoferii în 2024

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba