Șoferi indieni profesioniști. România are nevoie de aproximativ 70.000 de conducători de camion, iar lipsa totală de conducători auto depășește 150.000 de persoane, de la TIR și camioane până la autobuze și autocare.
Întreaga UE se confruntă cu această problemă, deficitul de șoferi apropiindu-se de 500.000. Dacă nu se iau măsuri, ar putea ajunge la 745.000 până în 2028, arată un raport al Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU).
„Cererea pentru șoferi profesioniști crește tot mai mult, mai ales în transportul internațional de marfă. Din lipsă de personal, multe companii nu pot onora comenzile la timp sau refuză contracte noi, deși au camioane și clienți disponibili„, a explicat Cosmin Șerban, director și cofondator al companiei de recrutare, potrivit Observator News.
Cei mai mulți angajați din India angajați în România provin din regiunea Punjab, unde meseria de șofer de camion este foarte respectată. Mulți au lucrat anterior în state precum Dubai, Qatar sau Oman, având experiență în transporturi internaționale.
Angajații sunt testați și instruiți în centre speciale, dotate cu poligon și săli de curs, pentru a se asigura că îndeplinesc standardele europene. După testare, șoferii urmează cursuri despre legislația românească și europeană și sunt ajutați să se integreze în noul mediu de lucru.