Starbucks precizează că laptopurile, tabletele și telefoanele mobile sunt în continuare acceptate, dar obiectele care „afectează spațiul comun” și reduc numărul locurilor nu mai sunt permise. Decizia vine pe fondul dezbaterilor legate de fenomenul cagongjok, persoane care lucrează sau studiază ore întregi în cafenele, uneori după ce cumpără o singură băutură, potrivit BBC.
Coreenii au reacționat imediat pe rețelele sociale la anunțul Starbucks. Unii utilizatori au aplaudat măsura, considerând-o necesară pentru a combate lipsa „bunului simț”. Politici similare au fost introduse și în alte țări, inclusiv Marea Britanie, pentru a preveni ocuparea îndelungată a meselor de către clienții care muncesc remote.
„Starbucks Coreea și-a actualizat politica pentru ca toți clienții să se bucure de o experiență plăcută și accesibilă în cafenele. Deși laptopurile și dispozitivele personale mici sunt binevenite, clienții sunt rugați să nu aducă PC-uri, imprimante sau alte obiecte voluminoase care pot limita locurile și afecta spațiul comun”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Un tribunal din California a decis recent că Starbucks trebuie să plătească despăgubiri în valoare de 50 de milioane de dolari unui bărbat care a suferit arsuri grave din cauza unui capac fixat necorespunzător pe un pahar cu băutură fierbinte, notează The Guardian.
Michael Garcia este numele bărbatului care a câștigat procesul. Acesta ridica băuturi de la un drive through din Los Angeles, iar după doar câteva momente, el a suferit „arsuri grave, desfigurare și leziuni nervoase debilitante la nivelul organelor genitale atunci când băuturile fierbinți s-au vărsat”, potrivit procesului inentat încă din 2020 la Curtea Superioară din California.
În proces, Starbucks a fost acuzat că și-a încălcat obligația de diligență prin închiderea capacului necorespunzătoare.
Michael Parker, unul dintre avocații lui Garcia, a spus că acesta ridica trei băuturi, iar una dintre ele, fierbinte, nu avea capacul pus corespunzător. În momentul în care angajatul Starbucks i-a înmânat lui Garcia comanda, o băutură a căzut, provocându-i arsuri grave lui Garcia.
„Acest verdict al juriului este un pas esențial în tragerea la răspundere a Starbucks pentru nepăsarea flagrantă față de siguranța clienților și neasumarea responsabilității”, a declarat Nick Rowley, unul dintre avocații lui Garcia.