- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Tot ce trebuie să faci dacă zborul tău a fost amânat sau anulat! Fiecare pasager trebuie să își știe drepturile

26 May, 18:09 • Cornel Ghimeșan
Se întâmplă tot mai frecvent ca pasagerii să se confrunte cu probleme legate de zborurile cumpărate. Amânările, întârzierile sau chiar anulările sunt la ordinea zilei ăn toate aeroporturile din lume, indiferent de compania aeriană despre care vorbim. Iată care sunt drepturile tale și cum poți proceda legal pentru a recupera pierderile în astfel de situații.
Tot ce trebuie să faci dacă zborul tău a fost amânat sau anulat! Fiecare pasager trebuie să își știe drepturile

A avea zborul întârziat sau chiar anulat este, fără dar și poate, o situație de coșmar, însă, din fericire expertul în drepturile consumatorilor, Martyn James a dezvăluit care sunt procedurile pe care trebuie să le urmezi atunci când vine vorba de drepturile tale și compensațiile de care poți beneficia.

Dacă nu ai zburat de un an sau doi, ar fi bine să te pregătești! Prețurile au crescut pentru fiecare aspect al zborului tău. Va trebui să-ți măsori bagajele de cabină pentru a te asigura că nu încalci regulile privind taxele pentru bagaje de mână. Va trebui să te înregistrezi online și să ai la îndemână un încărcător de baterii pentru telefon pentru a primi actualizări ale zborului pe telefon și pentru a descărca cartea de îmbarcare. Dar cel mai important, va trebui să te asiguri că pașaportul tău nu urmează să expire curând.

Citește și: Cartofii noi vânduți la preț de cireșe de mai! Cât trebuie să scoți din buzunar pentru 1KG

Vestea bună este că, dacă zborul tău este întârziat sau anulat, ai dreptul la o compensație, în funcție de cât de lungă a fost întârzierea sau de distanța pe care ar fi trebuit să o parcurgi. Companiile aeriene au talentul de a încerca să ocolească legea care reglementează compensațiile pentru întârzieri și anulări ale zborurilor. Deci, cunoașterea regulilor interne te poate ajuta să lupți în cazul în care ești pus în această situație.

În esență, legea cere companiilor aeriene să plătească compensații dacă întârzierea sau anularea este rezultatul a ceva ce ar fi putut prevedea sau anticipa. Deci, o întârziere cauzată de o problemă tehnică a avionului ar rezulta în compensație dacă durează mai mult de trei ore. La fel și în cazul grevei piloților sau echipajului de cabină.

Cu toate acestea, alte lucruri care ar putea avea un impact asupra zborului tău sunt în afara controlului companiei aeriene. De exemplu, greva controlorilor de trafic aerian sau a personalului aeroportului nu este vina companiei aeriene. La fel și întârzierile cauzate de vreme sau evenimente neașteptate precum cele meteo care blochează zborurile. Aici ar trebui să intervină asigurarea ta de călătorie. Dacă zborul tău a fost întârziat, compensația la care ai dreptul depinde de cât de lungă a fost întârzierea și de distanța pe care ar fi trebuit să zbori.

Zborul trebuie să fie întârziat cu mai mult de trei ore și întârzierea se calculează din momentul în care zborul ar fi trebuit să sosească – nu când decolează. „Sosirea” se consideră momentul în care echipajul de cabină deschide ușile, nu când avionul aterizează. Zborul trebuie să decoleze din Regatul Unit sau Uniunea Europeană sau să fie operat de o companie aeriană bazată în aceste zone.

Companiile aeriene tind să te facă să treci printr-o procedură inutil de complexă pentru a solicita compensația. Deși au toate informațiile tale de rezervare, nu fi surprins dacă va trebui să le furnizezi din nou.

Răsfoiește-ți emailurile și scoate toate detaliile zborului, inclusiv referința de rezervare și numărul zborului, împreună cu informațiile pe care le-ai folosit pentru a rezerva zborurile, cum ar fi emailul tău. Nu ar trebui să fie toate necesare, dar, realist vorbind, va economisi timp pe termen scurt.

Dacă zborul tău este întârziat, iată cum funcționează plățile de compensație

  • Dacă zborul este de până la 1.500 km și are mai mult de trei ore întârziere, poți solicita £220.
  • Dacă zborul este între 1.500 și 3.500 km și are mai mult de trei ore întârziere, poți solicita £350.
  • Dacă zborul este mai mare de 3.500 km și pleacă din UE, sau este o companie aeriană din UE care zboară în Regatul Unit și are între trei și patru ore întârziere, ai putea primi £260.
  • Dacă zborul este mai mare de 3.500 km și are mai mult de patru ore întârziere, ai putea primi până la £520. Compensații pentru zboruri anulate

Compensațiile pentru anulare urmează intervale de timp similare, dar depind și de momentul în care a fost anulat zborul. Sumele variază de la £110 la £520 în funcție de întârzierile și distanța pe care trebuie să o călătorești. În primul rând, pentru a te califica, compania aeriană trebuie să fi anulat zborul în ultimele 14 zile.

Compensația începe din momentul în care zborul reprogramat aterizează și ușile se deschid. Deci, dacă zborul tău trebuia să decoleze la ora 6 dimineața și zborul reprogramat aterizează la ora 9 dimineața a doua zi, zborul tău este întârziat cu 27 de ore în total. Există și compensații dacă zborul reprogramat decolează mai devreme, dar asta nu se întâmplă atât de des.

Citește și: ROBOR 15 mai 2024. Anunțul BNR pentru milioanele de români care au credite în LEI

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult